Môže vám stále SEO pomôcť posunúť stránku na prvé priečky vo vyhľadávačoch? Je veľa aspektov, ktoré vplývajú na kvalitné SEO.

Medzi nimi môže byť počet slov na stránke, štruktúra webu alebo jednoducho obsah webu, ktorý by mal byť kvalitný a musí zodpovedať vyhľadávaniu užívateľa.

Vyhľadávacie enginy sa neustále menia a vďaka rôznym zmenám sa niektorým stránkam znížila sledovanosť až o 90% (napríklad po update enginu v marci tohto roku).

Preto je dôležité udržiavať SEO v dobrej kondícii a neustále sledovať vývoj vyhľadávania na internete. V tomto článku sa pokúsime rozobrať 5 trendov, ktoré stoja za vašu pozornosť.

1. AMP – vzostup rýchleho mobilného vyhľadávania

Podľa prehľadu štatistík na stránke Search Engine Land zameranej na vyhľadávacie enginy a SEO, až polovica vyhľadávaní prostredníctvom Google pochádza z mobilných zariadení.

Z užívateľského hľadiska je teda celkom pochopiteľné, že trendom je vylepšovanie mobilného vyhľadávania pomocou Accelerated mobile pages, skrátene AMP, alebo v preklade zrýchlených stránok pre mobilné zariadenia.

Z prieskumu Chartbeat z júna tohto roka vyplýva, že stránky podporujúce Google AMP si udržiavajú zákazníkov až o 35% dlhšie než štandardné webové stránky, čo poskytuje výhodu najmä malým on-line podnikateľom.

Zdroj: blog.chartbeat.com

AMP je trend, ktorý sa ešte stále vyvíja a potrvá nejaký čas, kým na neho prejde väčšina internetových webov. Na WordPress existuje množstvo pluginov na AMP a ich počet a kvalita sa neustále zvyšuje. Väčšinu z nich si môžete nájsť na oficiálnej stránke WordPressu.

2. Návrat k backlinkom?

Backlink, alebo aj spätný odkaz, je odkaz na váš alebo iný web umiestnený do článku alebo iného materiálu. Backlink si držal rastúcu popularitu v roku 2016.

V roku 2017 svoj strmý vzostup zabrzdil, ale stále si udržal prvú pozíciu medzi TOP faktormi, ktoré vplývajú na umiestnenie stránky vo vyhľadávaní.

Našťastie kvalita algoritmov sa za posledné roky rapídne zvýšila aj vďaka nasadeniu umelej inteligencie, ktorú vedci z Google začali využívať v roku 2015, takže dôležitosť kvality backlinkov konečne prevyšuje kvantitu.

Žiaľ veľa webov a blogov backlinky nevyužíva, čo ich zbytočne uberá o potenciálnych čitateľov pred stránkami, ktoré túto pomôcku vedia využiť.

Pre lepší prehľad a užitočné rady ako nájsť skvelé stránky s kvalitnými backlinkami odporúčam článok na stránke crazyegg.com.

3. Hlasové vyhľadávania a snippety

Prieskum Googlu z roku 2014 ukázal, že 41% dospelých a až 51% tínedžerov používa hlasové vyhľadávanie každý deň.

V kombinácii so zvyšujúcou sa presnosťou a celkovým rastom mobilných zariadení je zrejmé, že hlasové vyhľadávanie bude jedným z najvýraznejších trendov v následujúcom období. Výsledok sa častokrát objavuje v podobe featured snippetu, v preklade „vybraný úryvok“ vo vyhľadávaní, ktorý sa zobrazuje na začiatku výsledkov vyhľadávania Google.

A ako to funguje? Užívateľ hlasom zadá otázku hlasovej asistentke Siri alebo Cortane, na ktorú uživateľ väčšinou dostane odpoveď vo forme snippetu. Výsledok je kombinácia odpovede a odkazu na stránku, ktorá odpoveď obsahuje.

Je to skvelý spôsob ako zlepšiť návštevnosť vašej stránky a prispôsobiť ju, aby bola uvedená ako snippet.

Je dôležité, aby ste ponúkali čo najpresnejšie popisy produktov alebo stránok, na ktoré chcete užívateľa pritiahnúť. Cieľom je stránka obsahujúca čo najviac slov, ktoré sa nachádzajú v otázke, ideálne slov zložených do celej vety.

Prilákajte zákazníkov

Je jasné, že jednou z najdôležitejších vecí je dlhodobá tvorba kvalitného obsahu. To rozhoduje, či potenciálnych zákazníkov naozaj zaujmete, alebo len pritiahnete krátkodobú pozornosť.

Je potrebné si však uvedomiť, že až 81% zákazníkov začína svoj nákup vyhľadávaním. Preto je dôležité, aby bola vaša stránka viditeľná na prvých pozíciach v Google alebo iných vyhľadávačoch.


  • Zdroj: WebSupport
  • Zdroj titulného obrázka: Pixabay

PRIDAŤ KOMENTÁR