today-is-a-good-day
Viac

    Ako predať samého seba ako experta

    Jedna moja kamarátka mi nedávno volala a povedala, že sa chystá samú seba predať ako expertku na potraviny v niekoľkých vysielacích programoch. Spýtala sa ma, či by som si to pozrel akonáhle to bude hotové. O niekoľko dní neskôr mi vyskočil jej mail s predmetom „Cítila som sa tak divne.“

    Nemusíte byť expert na PR aby ste vedeli, že je oveľa jednoduchšie predať produkt ako predať samého seba. Ale ak ešte len spúšťate vašu spoločnosť, podnikanie alebo blog, pravdepodobne ešte nemáte prostriedky nato, aby ste zamestnali PR osobu na plný úväzok alebo zabezpečili agentúru, čo necháva PR – spolu s väčšinou ďalších vecí – na vás.

    Ako PR profesionál, ktorý úspešne predával výrobky klientov a nepríjemne tým zahltil svoj ​​vlastný mozog vám môžem povedať, že sa pritom nikdy neprestanete cítiť divne. Ale môže sa to zlepšiť. Ak zápasíte s tým ako sa predať, mali by ste mať tieto nasledujúce tipy na mysli.

    1. Buďte profesionálom

    Predávanie samého seba bude pravdepodobne u vás vyvolávať celú škálu emócií, no keď príde na skutočné predanie sa, malo by byť vhodne prispôsobené. A čo je najdôležitejšie: Nebuďte príliš uvoľnený (pretože vás nikto nebude brať vážne), nebuďte príliš ukecaný (pretože nikto nebude chcieť čítať váš e-mail) a tiež nebuďte hrubý, arogantný alebo sa nepredávajte až príliš.

    Môže to znieť ako samozrejmosť ale je dôležité rozlišovať medzi predávaním samého seba a predávaním produktu: Keď sa prezentujete, televíznemu producentovi sa musí páčiť nielen to, čo máte na srdci ale musíte sa mu páčiť aj vy.

    2. Zálohujte

    Ak ešte len začínate v rečnení alebo hľadáte svoj ​​prvý rozhovor, budete musieť naozaj presvedčiť producenta alebo novinára, že ste pre nich dosť šikovný. Takže potom ako predstavíte seba a svoje odborné znalosti, pridajte aj príslušné štatistiky, články a anekdoty na podporu svojho rozprávania. Vysvetlite, čo odlišuje vaše znalosti od znalostí iných ľudí k danej téme – možno je to výskum, ktorý ste v poslednom čase vykonali, alebo máte kľúčové znalosti, ktoré majú vplyv na dané odvetvie – rovnako ako dôvod, prečo sú vaše skúsenosti obzvlášť dôležité pre to odvetvie, ktoré prezentujete.

    Každý jednotlivý „predaj“ sa od seba líši ale predsa sa dá stanoviť všeobecná šablóna:

    • V 2 až 3 vetách predstavte kto ste, svoje vedomosti a to, čo prezentujete (napríklad do budúcnosti by ste mohli zvážiť segmenty o potravinách v Today Show).
    • Pridajte 2 až 5 faktov o tom, prečo je vaše rozprávanie relevantné, presvedčivé a aktuálne.
    • Pridajte 1 alebo 2 vety o tom, prečo ste to práve vy, kto je dokonale vhodný hovoriť o tejto téme v tomto konkrétnom odvetví.
    • Pridajte krátky životopis s vašimi najväčšími úspechmi, kedy ste dostupný na rozhovor a spôsoby ako sa s vami môžu ľudia spojiť.

    3. Buďte sebavedomí

    Bez ohľadu na to aké sú vaše skúsenosti, je pravdepodobné, že sa nájdu aj témy v ktorých, čo sa týka toho vášho odvetvia, nie ste až tak zbehlý ako ostatní. Ak ste odborník na potraviny tak ako moja kamarátka, nemusíte byť napríklad informovaný o francúzskej kuchyni tak dobre ako ste informovaný o talianskej. Možno vám aj chýbajú znalosti o vegetariánskych receptoch. Ale pravidlo znie: Nikto iný to nemusí vedieť, len vy.

    Keď predávate samého seba ako experta, nezáleží na tom, koho o tom presviedčate, no musí vám skutočne uveriť, že ste skutočne odborník. Takže zatlačte vaše rôzne neistoty do úzadia a ukážte svoju ​​najšikovnejšiu a najsebavedomejšiu stránku.

    4. Nepreceňujte sa

    Pamätajte si, že potvrdenie rozhovoru ešte nie je všetok úspech – tým je úspešná propagácia vašej značky. Takže medzitým, keď budete pôsobiť sebaisto a inteligentne si nechcete pokaziť celú vašu prezentáciu. Ak si ju pokazíte, dopadne to tak, že si zničíte svoju povesť a budúce príležitosti tým, že budete znieť hlúpo v priamom prenose alebo sa dostanete na čiernu listinu televízneho oddelenia. Namiesto toho by ste si mohli dať trochu viac času nato, aby ste zapracovali na vašom odvetví.

    5. Buďte pripravení

    Hneď potom ako sa už vo svojej expertíze zaradíte, buďte stále v pohotovosti – najmä pri predávaní sa vo vysielacích programoch. Ako si urobiť z televízneho oddelenia nepriateľa? Prezentujte sa napríklad ako expert na rozpad vlády a potom nebuďte k dispozícii pre rozhovory v čase, keď sa vláda skutočne rozpadne.

    Tiež sa uistite, že ste na 110 % v poriadku a pripravený hovoriť o akýchkoľvek informáciách, ktoré sú súčasťou vášho odvetvia. Ak existujú štatistiky, ktoré citujete, uistite sa, že sú legitímne. Ak ponúkate exkluzívne informácie v jednom programe, nerozprávajte o tom ďalším médiám. Chcete predsa, aby ľudí zaujalo to, čo ponúkate a následne nato chcete aby ste vzbudili väčší dojem, nie menší, keď vás stretnú osobne.

    Predať samého seba ako experta je naozaj účinný spôsob, ako zlepšiť svoj ​​vlastný profil a tiež profil vašej značky. Neexistuje spôsob ako to obísť: Je to zradné, trápne a ako moja kamarátka podotkla, úplne divné. Ale nenechajte sa odradiť čudnými pocitmi: Méte jedinečnú možnosť zdieľať to, čo skutočne viete. Pokiaľ tým nebudete strašiť ľudí, možno sa čoskoro uvidíme v Today Show (alebo v New York Times).

    Máte niečo, čo by ste dodali k tomuto článku? Podeľte sa o to v komentároch.

    zdroj: mashable.com

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články