Viac

    Keď za úspechom stojí bohatá história. Aký je príbeh prepravnej spoločnosti DHL?

    Nemáte veľa skúseností s prepravou balíkov v národnom alebo nadnárodnom rozmere? Vieme, čí príbeh vás zaujme natoľko, že si z množstva prepravných spoločností zvolíte práve tohto partnera na doručovanie.

    Pozrime sa na príbeh spoločnosti DHL Express.

    Profesionál v doručovaní balíkov už polstoročie!

    Dnes považujeme kuriérske služby za bežnú vec, no boli časy, keď sa na zásielky čakalo týždne alebo mesiace. Nemusíme ale ísť do ďalekej minulosti, celkom postačí zastaviť sa pri roku 1969, ktorý bol prevratný pri doručovaní zásielok.

    Trojica pánov, Adrian Dalsey, Larry Hillblom a Robert Lynn, v tomto čase prvýkrát prišla s nápadom doručovať zásielky od dverí k dverám. Ľuďom sa tento komfort okamžite zapáčil.

    Dnes sa vďaka ich inovatívnemu nápadu takto doručujú zásielky prostredníctvom prepravnej spoločnosti DHL v 220 krajinách sveta. Malé či veľkorozmerné, obyčajné balíky i zásielky s veľkou vážnosťou. Preprava vlaku? Doručenie až na kraj sveta či dokonca priamo na Mesiac?

    To pre DHL expresnú prepravu nie je žiadny problém. Odbornosť, s akou pristupujú k doručovaniu zásielok akéhokoľvek charakteru, sa v dnešnej dobe cení, obzvlášť ak sa k tomu pridá slovo expresný.

    Neostáva len pri bežných listoch

    Od roku 1977, krátko po expanzii na Ďaleký Východ, sa spoločnosť DHL púšťa do ďalšej vízie, a to prepravovať akékoľvek zásielky. A že toto rozhodnutie bolo správne, dokazujú pobočky postupne roztrúsené po celom svete.

    V r. 1986 to bola Čína. Neskôr, v roku 1998 sa akcionárom spoločnosti DHL stáva Deutsche Post AG, ktorá ju v roku 2002 kupuje, čím sa začína nová etapa v histórii firmy.

    Už sa neuvažuje len o expanzii do sveta a vytvorení bohatej logistickej siete. Na stole stoja nové otázky. Dajú sa balíky doručovať tak, aby sme šetrili životné prostredie pre budúce generácie? Nie vždy sú dôležité nuly na konte.

    Všetci si chceme užívať život na Zemi aspoň v takých podmienkach, aké máme teraz. Preto sa DHL púšťa do zásadných rozhodnutí.

    Plán je jasný. Od roku 2013 sa pracuje na dekarbonizácii doručovania zásielok, aby sa v roku 2050 firma dostala do bodu, keď budú emisie nulové. Udržateľné letecké palivá či využívanie elektromobilov majú pomôcť pri tejto misii.

    Zdroj: https://unsplash.com/photos/bhq8KQq3WOM

    Spoločnosť s veľkým srdcom

    DHL Expresná preprava dnes v našich očiach už nefiguruje len ako doručovateľ bežných zásielok. Je spoľahlivým logistickým partnerom pri usporadúvaní rôznych podujatí, či ide o koncerty, športové podujatia, alebo módne prehliadky.

    Súťaže Formuly 1 či koncerty The Rolling Stones by bez dobre vykonanej logistiky nemali taký úspech.

    Medzi humanitárnymi aktivitami DHL toho nájdeme množstvo, pri čom poskočí naše srdce. Potešiť deti bez domova, chorých v nemocnici či organizovať dobročinné zbierky alebo školenia o bezpečnosti na cestách si môže dovoliť len niekto s takou bohatou históriou a smelými plánmi do budúcnosti.

    Držme spoločnosti DHL Expresná preprava palce!

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články