Viac

    Čo si ľudia o sieťovom marketingu myslia

    Niet pochýb, že o sieťovom marketingu existuje veľmi veľa názorov, často negatívnych.Treba však odlíšiť tie pravdivé od nepravdivých a hlavne si treba uvedomiť, od koho tieto informácie prijímame.

    Závisť

    Ako som tak čítal viacero článkov, kde chcel autor článku (aj vtipným spôsobom) opísať fungovanie sieťového marketingu, z článku som pocítil akúsi závisť.

    Zamyslime sa – o človeku, ktorému sa v nejakej oblasti veľmi dobre darí, budeme hovoriť pozitívne veci (teda chváliť ho) alebo naopak, kritizovať ho? Predstavme si to v realite.

    Ak by sme mali suseda, známeho, kamaráta, ktorý by pracoval v oblasti sieťového marketingu a videli by sme na ňom, že sa mu v tejto oblasti darí (dopraje si luxus), hovorili by sme o ňom v dobrom svetle? Podľa mňa rozhodne nie. A to mi v tomto prípadne príde ako jeden z dôvodov, prečo vlastne tieto články vznikajú.

    Aj preto nie je často dôležité, čo sa o ľuďoch hovorí, ale či sa vôbec o tých ľuďoch hovorí.

    Osobné zlyhanie

    S čím sa môžeme častokrát v tomto prípade stretnúť, je osobné zlyhanie. Teda starý známy výrok „podľa seba súdim teba.“

    Mnoho ľudí, ktorí sa pokúšali začať v sieťovom marketingu a neuspeli, si myslia, že v ňom neuspel tým pádom ani nikto iný, avšak mýlia sa. Na základe toho vzniká z ich strany kritika, čo je tiež jeden z faktorov, prečo ľudia často hovoria o sieťovom marketingu v zlom svete.

    Odsúdenie na základe názoru spoločnosti

    Ďalší prípad, ktorý rozhodne väčšina z vás (nás) pozná. Ak má väčšina vašich známych o sieťovom marketingu zlý názor, rozhodne si ho nenechajú iba pre seba a s názorom sa s vami podelia.

    Často bez skúseností s touto branžou ich názoru uveríte. Samozrejme, bez toho, aby ste si niečo overili. A automaticky máte o tejto forme podnikania skreslený názor.

    Nedostatok informácií

    Niet pochýb, že mnoho ľudí má o sieťovom marketingu skreslený názor aj z dôvodu nedostatku informácií. To znamená, že ak týmto ľuďom ich známy (ktorý pracuje v oblasti sieťového marketingu) nepovedal všetko, ale iba časť informácií, ľuďom vzniká skreslený názor.

    Tento prípad je však chybou samotného obchodníka, ktorý mal v tomto prípade dotyčnú osobu oboznámiť so všetkými informáciami.

    „Úprimné odsúdenie“

    Jediný prípad, kedy je podľa môjho názoru človek oprávnený byť proti sieťovému marketingu je vtedy, ak ho niekto oklamal.

    Ak mal spolupracovníkov, s ktorými spolupracoval, a tí ho zavádzali. Jednoducho mu poskytli nesprávne informácie iba za cieľom toho, aby tento biznis vykonával (a oni sa samozrejme na tom „nabalili“). Potom vás nebrali ako človeka, ale ako pracovný stroj. Tento prípad sa tiež stáva často, preto vždy treba pracovať v kolektíve, ktorý je pre vás príjemný. Inak to nemá cenu.

    Ďalším prípadom, pri ktorom sa nečudujem, že ste odsúdili sieťový marketing je, že ste vystupovali v roli „zákazníka,“ resp. klienta a sprostredkujúci článok ku vám pristupoval neférovo, teda jeho najväčšia motivácia bola tá finančná, bez ohľadu na vašu spokojnosť. Preto treba vedieť rozlíšiť profesionálny a hlavne úprimný postoj od toho negatívneho a hlavne – negatívnym a neprofesionálnym ľuďom sa vyhnúť.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články