Viac

    Prečo sú referencie dôležité pri budovaní osobnej značky online

    Referencie, odporúčania či vyjadrenie názoru na vašu profesionálnu stránku. V tomto článku napíšem viac o tom, prečo sú referencie tak dôležité, ako ich získavať, ako ich využiť vo svoj prospech a vyťažiť z nich čo najviac.

    Prečo sú referencie dôležité?

    Samozrejme referencie pre vás môžu byť úplne zbytočné, ak neviete od koho referencie získavať alebo ako ich využiť vo svoj prospech. Ak ale viete ako, môžu sa referencie stať zaujímavým zdrojom informácii o vašej osobe.

    Prispieť k hodnote vašej osobnej značky. Referencie môžu zvýšiť vašu šancu získať prácu snov alebo prispieť k tomu, že získate zákazku o ktorej sa vám ešte ani nesnívalo.

    Ako získavať referencie?

    Je to jednoduché. Je to jednoduchšie, než si myslíte! Jednoducho si ich vypýtajte. Pýtajte si ich od ľudí, ktorý niečo znamenajú, majú silnú osobnú značku, pozná ich vaša cieľová skupina a vaše publikum.

    Pýtajte si ich od ľudí, na ktorých názore záleží. Je zbytočné mať desiatky referencií od ľudí, ktorí nemajú vplyv na vašu cieľovú skupinu. Úplne vám postačí zo desať referencií, ktoré majú reálnu hodnotu a váhu.

    Vypýtať si referenciu nemusí byť nepríjemné

    Prečo by aj? Vy ste profesionál v budovaní osobnej značky! Osobné problémy s vypýtaním si referencie môže mať možno amatér alebo podomový predajca či obchodník s teplou vodou.

    Pýtať si referencie od klienta, ktorého nepoznáte a on nepozná vás je samozrejme nepríjemné.

    A prečo by ste to aj robili? Aký to má zmysel pre vašu kariéru a osobnú značku? Robíte to len pre to, aby ste sa dostali k ďalšiemu klientovi?

    Ako referencie využiť vo svoj prospech

    Ak máte tie správne referencie od tých správnych ľudí, máte pred sebou jedinú úlohu. Využiť ich vo svoj prospech a vyťažiť z nich čo najviac.

    Ak to chcete skutočne dosiahnuť, je potrebné tieto referencie ukázať tým správnym ľuďom. Vaším potenciálnym zákazníkom a vášmu publiku. Je potrebné si referencie umiestniť na to správe a viditeľné miesto ako je váš blog, linkedin, alebo na osobnú facebook fan page.

    Ako by mala dobrá referencia vyzerať

    V prvom rade by mala byť od osoby, ktorá vás dobre pozná. Len v tom prípade vyznie referencia úprimné a bude uveriteľná. Referencia by mala obsahovať vaše meno, predmet vášho záujmu. Ale taktiež by mala poukázať na vaše výsledky. Predsa len je dobré byť trocha konkrétny.

    Príliš všeobecné referencie nám nič nepovedia a sú nudné. A v neposlednom rade nezabudnime na človeka, ktorý vám túto referenciu dal.

    Nezabudnite uviesť celé meno, fotografiu ale aj predmet záujmu či odkaz na samotného referenta, jeho osobný blog, eshop, firemnú webstránku či linkedin profil.


    V prípade, že vás táto téma zaujíma, nezabudnite si prečítať môj seriál na iamcool.sk o budovaní osobnej značky online


    Lukáš MikulaškoSom online podnikateľ a marketér. Momentálne blogujem na svojom blogu mikulasko.sk a rozbieham projekt iamcool.sk

    Zaujímam sa o osobný rast, sociálne siete a online marketing.

    Momentálne píšem svoj prvý e-book o budovaní osobnej značky.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články