Chcieť predať je jedno, a …

604

Predať znamená zarobiť

Predaj môže byť pre obchodníka veľmi emocio-nálna vec. Veď predať znamená zarobiť peniaze!

Chtíč predať môže byť pre vás až tak silný, že vám na chvíľu zatieni rozum. A začnete robiť chyby. Viem, že je to ťažké, ale treba sa vedieť ovládať. Hlavne na začiatku, kedy je vaša túžba predať najsilnejšia.

Trochu obchodníckej matematiky

Väčšina predajcov kalkuluje s tým, koľko mu môže obchodný prípad “vyniesť”. Tí skúsenejší už zohľadňujú aj náročnosť obchodného prípadu – teda koľko času, práce a nákladov si proces predaja bude vyžadovať. Málokedy však vidím obchodníkov brať do úvahy aj faktor pravdepodobnosti. To znamená – aké reálne sú šance na uzatvorenie obchodu.

Ako to posúdiť?

Je to rôzne. Keď si “počítam” faktor pravdepodobnosti ja, mám tieto dve hlavné kritériá:

Mám možnosť komunikovať priamo s rozhodovateľom (decision-makerom)?

Požadujú odo mňa niečo, v čom sa cítim byť dostatočne kompetentný (a konkurencieschopný)?

Ak obchodný prípad nespĺňa jednu alebo obe podmienky, nevkladám sa do toho naplno = nedávam do toho veľa času a úsilia (a už vôbec nie peňazí). Skúsenosť mi potvrdila, že vtedy mám len malé šance…

Čo ovplyvňuje reálnosť získania obchodu u vás?

Pozrite sa do histórie a zistite, aké podmienky boli splnené pri úspešných predajoch. Určite sa niektoré budu opakovať. A tie preverujte u nových dopytov. Inak riskujete, že zbytočne vyplytváte veľa času, nákladov a poskytnete vaše obchodné know-how, ktoré niekto môže zneužiť.

Možno namietate:

“Nemáme toľko príležitostí a musíme sa snažiť získať každý obchod!”

Nehovorím, že sa nemáte snažiť. Hovorím len to, že máte regulovať, koľko vašich zdrojov do získavania obchodov vložíte. A medzi nami – možno nemáte toľko príležitostí práve preto, lebo sa až príliš venujete už vopred prehratým prípadom…

Takže – aby som doplnil tri bodky v nadpise –

Chcieť predať je jedno, a šanca predať druhé.

Podľa toho sa zariaďte. (Tento tip vychádza z jedného z Resetov predaja, ktoré u mňa znamenali výrazný zlom v úspešnosti predaja. Momentálne je to 92%

ako predávať


Martin MisíkMartin Mišík – špecialista na moderné techniky predaja

Trénuje predajcov a obchodné tímy, ako sa ľahšie dostať k novým zákazníkom, ako sa presadiť popri lacnejšej konkurencii a ako urýchliť uzatváranie obchodov. Vďaka vlastným, takmer 20-ročným skúsenostiam v predaji a testovaním nových metód dnes dosahuje vo svojich obchodných aktivitách viac ako 90% úspešnosť. O svoje skúsenosti sa okrem školení delí aj cez blog:www.akopredavat.sk, kde doteraz uverejnil vyše 180 článkov ako lepšie predávať. Môžete si tam zdarma stiahnuť aj e-book: 7 princípov úspešného predaja. Od roku 2003 vyškolil už viac ako 8.500 obchodníkov a dnes patrí na Slovensku k najvyhľadávanejším školiteľom predajných zručností.

PRIDAŤ KOMENTÁR