today-is-a-good-day
Viac

    Reklama bez internetu? Nebojte sa offline marketingu

    Možno si myslíte, že pri napredovaní sociálnych sietí a možností online reklamy, je offline propagácia zbytočná, nevýhodná a nemoderná. Veď predsa, kto by v dnešnej dobe nemal internet a sociálne siete? Treba si však uvedomiť, kto je vašou cieľovou skupinou a držať sa marketingového plánu, do ktorého môže byť zahrnutý práve aj offline marketing. Dôležité je analyzovať, kde sa zdržiavajú ľudia, ktorých chcete osloviť. A to aj z hľadiska veku. Navyše, reklama ktorá nie je závislá na internete, má svoje výhody. Ponúka široké možnosti, no pri konkrétnom výbere si treba určiť rozpočet a aký chceme mať z tejto reklamy dosah.

    Do offline reklamy patria hlavne billboardy, plagáty, letáky, reklama v rádiu, MHD, nákupných centrách, výstavy, eventy, reklama v časopisoch a novinách, reklamné predmety, vernostné kartičky, ochutnávacie a predvádzacie akcie, účasť na veľtrhoch, konferenciách, prednášky, telemarketing, posielanie listov a pohľadníc, knižné publikácie … .

    Je pravda, že offline reklamu je ťažšie analyzovať. Po reklamnej kampani však môžete robiť dotazníky medzi zákazníkmi, od ktorých sa dozviete, či sledovali a zaznamenali vašu kampaň. Spočítať sa môžu napríklad aj rôzne zľavové kódy či kupóny, vystrihnuté z časopisov a letákov, počet odberateľov novín a podobne.

    Aj offline reklama sa dá testovať. Môžete si napríklad pripraviť dva typy letákov, rôzne typy plagátov, listov, spotov v rádiu. Taktiež môžete na každom plagáte mať iný typ tovaru. A potom už len zistiť, ktorému sa zvýšil predaj. Áno, je to zložitejšie a náročnejšie na čas a peniaze, no vždy je to hlavne o cieľovej skupine, ktorú chceme osloviť a pritiahnuť.

    Z výhod offline marketingu

    Autentickosť

    Mnoho ľudí sa stále bojí internetu a neverí online reklamám. Nechcú byť oklamaní, zneužití. Digitálny marketing navyše pôsobí neosobne. Niečo iné je, ak vám dá do ruky leták napríklad nejaká pekná hosteska. Mnohí stále používajú klasické vizitky. Možno aj vy vo svojej peňaženke máte zbierku rôznych vizitiek.

    Oslovenie

    Billboardy a plagáty sa na rozdiel od digitálnych reklám nedajú zablokovať. Chodíme okolo nich, vidíme ich pri cestách, vo výkladoch, v tlači, dopravných prostriedkoch … . Dostávajú sa nám do podvedomia. A vidí ich aj staršie publikum, ktoré nemusí mať smartphone, ani používať internet. A starší ľudia tvoria obrovský skupinu potenciálnych zákazníkov, klientov či hostí. Bola by škoda ich neosloviť a nezískať ich na svoju stranu.

    Hmatateľnosť

    Možno ste si niekedy všimli alebo pocítili na vlastnej koži, ako to je, keď vás niekto osloví a hneď vám strčí do ruky leták, vizitku či vzorku tovaru. Pre mnohých je to otravné, no keby to neprinášalo svoje ovocie, tak už dávno by to nikto nerobil. Už by sme nevideli ani dievčence s voňavkami, ktoré sa vám v nákupnom centre postavia do cesty, s tou známou otrepanou vetou “Pane, môžete nám poradiť, ktorá vôňa je lepšia?” Vy to už poznáte, no verte mi, že mnohí im na návnadu skočia. Ten pocit, že držíte v ruke voňavku, ktorá síce ešte nie je vaša, no ten pocit už máte. Navyše, ak sa na vás usmieva pekná slečna. Aj takýto nátlak sa používa a kým bude úspešný, tak nikdy nezmizne.

    Nevýhodou offline reklamy je reklamný smog v mestách a pri cestách, odpad, preplnené poštovné schránky, množstvo reklamných predmetov ktoré sa niekde ostanú povaľovať. A už spomínaná nákladnosť a zdĺhavosť.

    Ideálne je namiešať si správny mix online a offline reklamy, so zreteľom na svoj marketingový plán a cieľovú skupinu. A držať sa rozpočtu.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články