Viac

    2 sestry vybudovali zo záľuby úspešný biznis. Za rok zarobili 20 miliónov $

    Príbeh úspechov i pádov má často veľmi podobný začiatok. Vždy to začína myšlienkou dostať sa na vrchol. Inak tomu nebolo ani v tomto prípade...

    Príbeh úspechov i pádov má často veľmi podobný začiatok. Vždy to začína myšlienkou dostať sa na vrchol.

    Inak tomu nebolo ani v tomto prípade.

    Dve mladé (deti) Američanky, Caroline a Isabel Bercaw sú dnes úspešné podnikateľky v oblasti drogériového priemyslu – Da Bomb Bath.

    Ich nápad neprišiel s úpenlivým rozmýšľaním, analyzovaním či skúmaním. Impulz našli v zábave a… vo vani.

    Počuli ste už niekedy o Da Bomb Bath?

    Svoj úspešný biznis príbeh začali mladé dievčatá písať ešte v roku 2012, keď Isabel a Caroline si ako deti zamilovali kúpele s penou, bublinkami, farbami a vôňami.

    Na internete si hľadali návody na vlastné, tzv. bath bombs. Guľôčky, ktoré po vhodení do vody, šumia, penia, bublinkujú a vytvárajú príjemnú vôňu.

    Erupcia voňavých „bômb“ sa časom pre sestry zmenila na záľubu.

    Pokúšali sa vyrábať vlastné kúpeľné bomby s vlastnými vôňami a farbami.

    „Veľakrát sa stalo, že sme zafarbili kompletne celú vaňu alebo dokonca naše telá. Občas to bolo celkom strašidelné,“

    povedala Caroline, ktorá má dnes 17 rokov.

    Po rôznych zábavných pokusoch sa dievčatá zúčastnili, akéhosi umeleckého trhu v rodnom Minneapolise.

    Dávku „kúpeľných bombičiek“, ktorú zobrali, okamžite vypredali.

    O rok neskôr sa to zopakovalo s ešte väčším počtom. Vtedy ich oslovil miestny salón či by nemali záujem predávať ich produkt masovejšie.

    Uvedomili sme si, že by z toho mohol byť skutočný biznis,“

    povedala Isabel, ktorá má dnes 18 rokov.

    Začal úspešný biznis

    Tento krok pre ne znamenal väčšiu prestíž. Svoje receptúry zdokonaľovali a pracovali na tom, aby boli ich produkty kvalitnejšie.

    Treba si však uvedomiť, že stále hovoríme o 12 – 13 ročných dievčatách, ktoré s obchodom nemali nikdy žiadne skúsenosti.

    Rady čerpali od rodičov a známych, ktorí im pomáhali.

    „Nikdy sme nemali žiadne obchodné vzdelanie, naším vzdelaním bola naša zvedavosť,“

    tvrdí Isabel. Ľudia v ich okolí im vždy bolo ochotní pomôcť.

    Ich propagácia spočívala v tom, že miestnym a okolitý salónom ponúkali na vyskúšanie ich vzorky.

    A výsledok? V roku 2015 predávali svoje produkty vo viac ako 30 predajniach.

    V roku 2016 sa zúčastnili dokonca medzinárodného obchodného veľtrhu v Atlante.

    Výroba v rodinnom dome však bola nezvládnuteľná. Rodina zamestnávala dvoch ľudí na plný úväzok a zapájali si aj samotné sestry či rodičia.

    Z poschodia sa stal sklad, z obývačky baliareň a kúpeľňa bola laboratóriom. Ako ďalej?

    Stalo sa niečo, čo bolo zo začiatku iba snom. Mať za sebou veľkú spoločnosť, ktorá vás dostane do hry sa zdalo ako príbeh zo sci-fi.

    Zlom a expandovanie do sveta

    A hľa, zavolala spoločnosť Target (pozn. red. jedna z najväčších maloobchodných spoločností v USA)., že by si želala, aby produkty Da Bomb Bath boli predávané naprieč celou Amerikou.

    „Caroline a ja sme hovorili o Target ako o veľkom sne a mysleli sme si, že tak o päť rokov si založíme firmu. Ale potom k nám prišli!“

    Sestry museli konať rýchlo, pretože takáto šanca neprichádza každý deň.

    Mama sestier sa stala generálnou riaditeľkou a sestry sa sústredili na výrobu a marketing.

    Kontaktovali ľudí, ktorí im pomohli s vybudovaním štruktúry spoločnosti a implementáciou systémov pre lepšiu efektívnosť výroby.

    Dievčatám pomáhali aj ľudia zo školy a spolužiaci ich veľmi podporovali.

    „Niektorí ľudia, ktorí k nám prišli, nás oslovovali so slovami, že sme tie dievčatá – Bath Bombs. Ako prvé sa pýtali koľko zarábame. Lepšia otázka by bola, ako sa máme,“ povedala Caroline.

    Aj toto boli indície, že sa úspešný biznis skutočne dostavil.

    Dnes spoločnosť Da Bomb Bath generuje ročný zisk vo výške 20 miliónov USD.

    Sestrám sa podarilo na trhu vytvoriť úplne nový druh biznisu a konkurenciu doslova zničili.

    Dnes vyrábajú ďalšie produkty. Rôzne oleje, peny či soli do kúpeľov a iné relaxačné hračky.

    „Je to skvelé. Videli sme priestor pre naše nápady, ktoré boli iba zábavou,“

    tvrdí mladšia Caroline Bercaw.

    Sestry dnes svoje produkty predávajú celosvetovo a ich výrobky zaujali aj také spoločnosti ako Mattel či Ulta Beauty.

    Caroline je v súčasnosti na strednej škole a Isabel začala študovať na miestnej univerzite. Napriek tomu tvrdia, že o Bath Bombs hovoria deň čo deň bez prestávky.

    A čo ich mama Kim, ktorá je generálna riaditeľka? „Vyhodili ma už asi 5-krát.,“ dodala s úsmevom.


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články