Viac

    Ako sa na eBay odlíšiť od konkurencie?

    Na eBay je obrovská konkurencia, o tom niet pochýb. Preto ak chcete, aby si vaši potenciálni zákazníci vybrali práve vás a nakúpili od vás, musíte sa od konkurencie odlíšiť. Ako? Dozviete sa v tomto článku...

    Na eBay je obrovská konkurencia, o tom niet pochýb.

    Preto ak chcete, aby si vaši potenciálni zákazníci vybrali práve vás a nakúpili od vás, musíte sa od konkurencie odlíšiť.

    Ako? Dozviete sa v tomto článku.

    V jednom z prechádzajúcich článkov som písal, že asi najdôležitejšia vec, podľa ktorej sa zákazník v konečnom dôsledku rozhodne nakúpiť, sú vaše hodnotenia.

    Pozitívne hodnotenia však nie sú všetko, čím viete svojim potenciálnym zákazníkom ukázať vašu serióznosť a kvalitu.

    Je množstvo ďalších a ďalších vecí, ktoré ľudí zaujímajú pred tým, než nakúpia, ale predajcovia na to kašlú a nedajú si námahu vložiť tieto informácie napríklad do inzerátu.

    Vložte ich tam vy a zákazníci vás už budú vnímať inak.

    Ľudia majú pred nákupom obrovské množstvo otázok.

    Čím viac budú vedieť, do čoho sa púšťajú, komu dávajú svoje peniaze a čo ich po nákupe čaká, tým je väčšia pravdepodobnosť, že nakúpia.

    Ľudí, ktorí nakupujú na eBay, zaujímajú hlavne tieto veci:

    Máte ponúkaný produkt na sklade?

    Veľa predajcov ponúka produkty, ktoré v skutočnosti nemajú na sklade a nie sú schopní ich ihneď expedovať. Zákazníci takýchto predajcov nemajú príliš v láske, preto sa tomu snažte vyvarovať.

    Veď priznajte si sami – ak si vy niečo objednáte z internetu, chce sa vám čakať týždeň na to, dokedy tovar vôbec pošlú? Určite nie, tak to nerobte ani vy svojim zákazníkom.

    Ak ale naopak ponúkaný tovar máte na sklade a je pripravený na okamžité poslanie, pokojne to napíšte do svojho inzerátu. Môže vám to len pomôcť.

    Kedy produkt pošlete?

    Ďalšia vec, ktorá zákazníkov zaujíma, je to, ako dlho bude trvať, kým ich objednávku zaevidujete a vybavíte. Ak máte ponúkaný produkt skladom, snažte sa mať túto dobu čo najkratšiu (ideálne 1 – 2 pracovné dni).

    Ak budete v inzeráte písať, že produkt máte skladom, ale pošlete ho až za 7 dní, bude to na zákazníkov pôsobiť trošku chaoticky a pravdepodobne vám nebudú veriť, že ho skladom naozaj máte a dôvera vo vás je fuč.

    Ak stratíte dôveru zákazníka, zabudnite na to, že od vás nakúpi.

    Ako dlho trvá doručenie?

    Každý jeden zákazník chce vedieť, približne za koľko dní mu bude jeho produkt doručený. Samozrejme, je to veľmi individuálne a vy to presne nemôžete vedieť, pretože to záleží od prepravnej spoločnosti, nie od vás.

    Preto nepíšte presný dátum, ale len približný.

    Ak napíšete, že doba doručenia do Európy je 3 – 7 pracovných dní a do ostatných krajín sveta je to 10 – 15 pracovných dní, určite tým nič nepokazíte, práve naopak.

    Zákazníci vedia, že presne na deň sa to povedať nedá a taktiež sú už zvyknutí na to, že vo väčšine prípadov je doba doručenia aj niekoľko týždňov.

    Nebojte sa to napísať do inzerátu. Hlavne si dávajte pozor na to, aby doba doručenia bola naozaj reálna a pravdivá.

    Nesnažte sa získať predaje tým, že do inzerátu napíšete dobu doručenia nasledujúci deň, ale v skutočnosti to budú až 2 týždne. Takýmto spôsobom si privediete nespokojných zákazníkov a zbytočné problémy.

    Aká je cena prepravy do jednotlivých štátov?

    Veľa predajcov má v inzeráte napísané, že tovar posielajú do celého sveta, ale ak si zákazník vyberie svoj štát, nezobrazí sa mu cena poštovného.

    Vaši zákazníci môžu byť z Ameriky, Ázie, Austrálie, no skrátka z celého sveta a každého zaujíma, koľko musí zaplatiť za poštovné do svojej krajiny.

    Preto vždy dbajte na to, aby zákazníci presne vedeli, aká je cena poštovného. Ak ju máte stanovenú do každej krajiny rovnako, tak to do inzerátu napíšte.

    Veď kto by nechcel vedieť túto informáciu?

    Poskytujete sledovacie číslo?

    Veľmi dôležitá vec, ktorá vo vás vzbudí ešte väčšiu dôveru, je to, ak zákazníkovi poskytnete sledovacie číslo balíka.

    Treba si uvedomiť, že na eBay sú aj rôzni špekulanti, klamári a podvodníci a ľudia majú kvôli tomu strach nakúpiť, pretože sa nechcú stať obeťou nejakého podvodu.

    Dokážte svojim potenciálnym zákazníkom, že vy ste seriózny a že svoj produkt naozaj dostanú.

    Obyčajnou vetou „Ku každej objednávke poskytujeme sledovacie číslo“ vzbudíte omnoho väčšiu dôveru a zákazník už nebude mať taký strach nakúpiť.

    Akú platobnú metódu preferujete?

    Ak chcete u zákazníkov vzbudiť ešte väčšiu dôveru, napíšte do inzerátu, že preferujete platbu cez PayPal. Dôvod? Pretože PayPal garantuje vrátenie peňazí v prípade problémov.

    Tým, že do inzerátu napíšete, že preferujete PayPal, ukážete ľuďom, že viete presne, čo robíte, myslíte na ich bezpečnosť a doslova im garantujete spokojnosť. Či už s objednaným produktom alebo s vrátením peňazí.

    Čo robiť v prípade problémov?

    V neposlednom rade ľudí zaujíma to, čo majú robiť, ak im produkt nepríde, ak príde poškodený, ak príde niečo iné, ako si objednali atď…

    Nezabudnite teda do inzerátu napísať aj to, že ak sa vyskytne akýkoľvek problém, môžu vás kedykoľvek kontaktovať a všetko vyriešite.

    Samozrejme toto tvrdenie aj dodržte.

    Ak vás nejaký zákazník niekedy kontaktuje, napríklad že mu produkt ešte nebol doručený, snažte sa tento problém naozaj vyriešiť.

    Toto sú najhlavnejšie otázky, ktoré zákazníkov zaujímajú pred tým, než niečo na eBay nakúpia. Nebuďte leniví a dajte si tú námahu im v popise produktu odpovedať.

    Veľa predajcov má inzerát vytvorený len tak na rýchlo.

    Buďte iný!

    Vytvorte taký inzerát, v ktorom sa dozvedia všetko, čo ich zaujíma a odlíšte sa od konkurencie. Pravdepodobnosť pravidelných predajov sa vám rapídne zvýši.

    Pamätajte, že v marketingu nie je potrebné byť vždy lepší.

    Stačí byť iný.

    Akými ďalšími spôsobmi viete byť iní?

    Dajte niečo zdarma

    Aj obyčajná maličkosť poteší.

    Ak predávate napríklad kuchynské potreby, čo tak vytvoriť krátky e-book s obľúbenými receptami?

    Je to vec, ktorá vás nestojí takmer nič, ale zákazníkovi to prináša pridanú hodnotu.

    Pošlite ďakovný list

    Obyčajný list, v ktorom zákazníkovi poďakujete za nákup a ukážete mu, že si ho vážite, z vás spraví iného predajcu.

    Veľa ľudí si predajcov na eBay navzájom odporúča svojim priateľom.

    Buďte vy takým predajcom, ktorého budú ľudia radi odporúčať a o predaje nemusíme mať obavy.

    Prekvapte svojho zákazníka

    Pridajte do balíka niečo, čo tam nečaká. Niečo, čo ste v inzeráte nespomenuli, ale naozaj ho to poteší.

    Ak predávate kozmetiku, skúste do balíka pridať napríklad vzorku nejakého parfumu. Čo myslíte, kam pôjde nakupovať, ak sa rozhodne kúpiť si nový parfum? 🙂

    Je naozaj množstvo vecí a spôsobov, ako viete byť iný a vďaka tomu predávať viac. Stačí len porozmýšľať a nebáť sa to aplikovať do praxe.

    Konkrétny vzor profesionálneho inzerátu nájdete v tomto článku.

    Zhrnutie

    Snažte sa v inzeráte odpovedať zákazníkom na čo najviac otázok, ktoré ich zaujímajú. Ak už raz klikli na váš inzerát, znamená to, že ste ich už niečím zaujali a preto to nepokazte mizerne vytvoreným popisom.

    Čím viac bude mať zákazník pocit, že vy ste ten pravý predajca, ktorý mu dodá jeho produkt kvalitne a bez problémov, tým je väčšia šanca, že budete mať pravidelné predaje.

    Prajem vám čo najviac zákazníkov a čo najviac predajov.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články