Viac

    Ako zaujať klienta cez Facebook? Týchto 6 typov statusov to vždy dokáže

    Zaujíma vás ako zaujať klienta na facebooku? Čítate ten správny článok. Jedna z veľkých chýb na Facebooku bude, keď si budete myslieť, že každý váš status zaujme väčšinu vašich potenciálnych klientov bez ohľadu na formu.

    Nič nie je vzdialenejšie od pravdy!

    To, že máte veľa fanúšikov a dodávate kvalitné statusy plné hodnoty ešte nemusíš znamenať, že okamžite vyvoláte záujem potenciálnych klientov.

    Potrebujete striedať rôzne typy statusov a pridávať rôzne atraktívne formáty, ktoré si podrobne rozoberieme v tomto článku.

    Kľúčom k doslova zmagnetizovaniu vašej fanúšikovskej základne bude pridávať vizuálne atraktívne a pestré statusy s úžasnou pridanou hodnotou.

    Ak teda chcete výrazne viac pozornosti od vašich potenciálnych (a reálnych) klientov, tak vyskúšajte niektoré (viaceré) z týchto Facebook statusov:

    1. Súťaže

    Začnem rovno zhurta – jednou z najúspešnejších techník na zaangažovanie vašich fanúšikov na facebook-u.

    Súťažami nielenže odmeňujete lojálnych fanúšikov, ale tiež nimi vytvárate pozitívnu atmosféru a príjemný dojem.

    Každý totiž rád vyhráva!

    Hrá vám tiež do karát, že neexistuje limit čo sa týka počtu alebo typu súťaží, ktoré zorganizujete.

    Môžete vytvoriť náročnú súťaž, pri ktorej sa vaši fanúšikovia naozaj zapotia. Alebo môžete spustiť súťaž vo forme jednoduchého hlasovania.

    Alebo vsadíte na zábavu či inšpiráciu alebo virálny cieľ – zvíťazí ten, kto bude mať najviac likov.

    Vyberte si nejakú súťaž a ešte DNES ju na svojej FB stránke spustite a tešte sa zo záujmu vašich súčasných alebo potenciálnych fanúšikov.

    2. Otázky

    Otázky veľmi pomáhajú v iniciovaní dialógu medzi vami a vašimi fanúšikmi.

    Ak sa budete cez svoju stránku pýtať otázky, tak budete mať oveľa viac komentárov od vašich fanúšikov (a potenciálnych fanúšikov)

    Prečo sú komentáre od vašich fanúšikov tak cenné a vítané? Z prozaického dôvodu:

    Facebook si všíma tzv. angažovanosť vašich fanúšikov s vašou stránkou a odmeňuje stránky s angažovaným obecenstvom.

    Opýtať sa otázku je tá absolútne najlepšia cesta ako rýchlo a nenútene zaangažujete vaše publikum.

    Ukazujete tým, že na názoroch vašich fanúšikoch vám záleží. Samozrejme, keď na tie názory aj reagujete a odpíšete.

    Keď si pýtate spätnú väzbu, tak urobte všetko, aby ste na tú spätnú väzbu aj odpísali a poďakovali sa.

    Máte k dispozícii milióny vhodných otázok na rozvoj vaše osobnej alebo firemnej značky:

    • ÁNO / NIE otázky so zdôvodnením: Máte radi náš produkt? A prečo? ? (je dôležité sa pýtať aj na zdôvodnenie názoru, vedie to k pestrejšej diskusii)
    • PRAVDA vs. NEPRAVDA – “K úspechu potrebujete konexie a kapitál. Súhlasíte s tým?”
    • “Dnes má naša spoločnosť narodeniny – ako ich oslávite spolu s nami?”
    • Výzva k zdieľaniu tipov: “Ktorý z našich denných tipov/článkov s vám najviac pozdával?”
    • Nepriama výzva k referenciám: “Čo vám dal náš produkt? Ako vám obohatil život?”

    Pokojne experimentujte s týmito otázkami a namiešajte ten správny príťažlivý mix pre vašu stránku.

    3. Fotky

    Určite poznáte to staré známe: “Fotka je hodná tisíc slov.” Lenže na Facebook-u to neplatí. Na sociálnej sieti platí, že obrázok je hoden MILIÓN slov.

    Môžete vypisovať litánie, ale jedným výstižným obrázkom (ktorý trefne vystihne pointu a emócie) odkomunikujete všetko OMNOHO rýchlejšie.

    Ľudia uprednostňujú obrázky pred obyčajným textom linkami.

    Obrázky zasiahnu myseľ, predstavivosť a vizualizáciu vašich potenciálnych zákazníkov.

    Obrázky tiež sľubujú príbeh, vykreslenie deja alebo symbol niečoho dôležitého, vtipného či inšpiratívneho.

    Obrázky vaša cieľová skupina ľahšie a rýchlejšie “skonzumuje” ako obyčajný text.

    Opäť však pripomínam – ak si chcete budovať cez sociálne siete značku profesionálneho obchodníka

    Keď publikujete obrázky, veľmi dôrazne odporúčam dodržať tieto pravidlá:

    • uverejňujte IBA obrázky, na ktoré máte autorské práva (vami vytvorené, alebo kúpené)
    • striedajte rôzne typy vizuálneho obsahu – obrázky, bannery, obrázkové citáty, infografiky, foto vás a vašich klientov)
    • cielene využívajte humor, aby ste ešte viac zaangažovali vaše publikum a vyvolali v ňom emócie

    klienti facebook status

    4. Výroky a citáty o úspechu

    Nie je žiadne tajomstvo, že ľudia milujú výroky a citáty – obzvlášť motivačné a povzbudivé s nadčasovou múdrosťou.

    Výroky predstavujú rýchly a ľahko dosiahnuteľný spôsob ako výrazne zvýšiť mieru zapojenie a interakcie s vaším publikom. Výrokmi získate veľa pozornosti, zdieľaní a lajkov prakticky okamžite.

    Krásna výhoda pre vás je, že môžete postovať text ale aj obrázky. Tu si pozrite učebnicovú ukážku využitia tejto techniky v článku s názvom: “Motivačné citáty o úspechu

    Opäť tu platí, že všetko s mierou. Sústreďte sa na budovanie dôvery kvalitným obsahom a nie na zahlcovanie vašej FB stránky desiatimi výrokmi denne.

    buduj siete

    5. Videá

    Nasledujúca štatistika vás možno šokuje:

    Keď sa pozrieme na business videá, tak Facebook je populárnejšia platforma ako Youtube. A to už je čo povedať!

    Ak chcete zaujať vašich potenciálnych klientov alebo sa pripomenúť tým súčasným, tak postnite (zverejnite) na svojej stránke výnimočné, nezvyčajné, vtipné alebo inšpiratívne video.

    A sledujte ako raketovo vystrelí dosah vášho videa nahor. A s ním aj pozornosť, ktorú takto získate pre svoju stránku, značku či projekt.

    Videá sú tie najzdieľanejšie príspevky na Facebook-u a dokážu prerozprávať príbeh lepšie než AKÁKOĽVEK iná forma obsahu.

    Máte 2 možnosti:

    • publikovať (zdieľať) virálne videá, ktoré sa dostanú k desiatkam tisíc potenciálnych klientov a oslovia ich svojím humorom, inšpiráciou alebo aktuálnosťou
    • vytvárať vzdelávacie videá, ktoré vám extrémne rýchlo vybudujú priazeň u klientov a získate si dôveru a novú klientskú základnu

    Veľmi vám odporúčam tieto 2 typy videá kombinovať, striedať a vyťažiť z nich tak úplne maximum.

    6. Výzvy k akcii

    Čudovali by ste sa koľko marketérov, podnikateľov či “expertov” na sociálne siete

    Už len samotným pridaním výzvy k akcii zvýšite svoju úspešnosť.

    Je to neuveriteľné, ale je to tak!

    Zamyslite sa nad tým na chvíľku – vaša ponuka sa nezmení, kvalita vášho produktu sa nezmení, vnímanie vašej značky sa nezmení

    Jediné, čo sa zmení je, že fanúšikovi vašej stránky JASNE a ZROZUMITEĽNE oznámite, čo má (vo vlastnom záujme a pre svoje dobre) urobiť.

    Ľudia reagujú lepšie, keď JASNE vedia, čo majú spraviť. Vám to zvýši konverzie a fanúšik je menej dezorientovaný.

    Ideálny stav… keď samozrejme viete, že to potrebujete urobiť.

    • Chcete, aby komentovali váš status? Vyzvite ich k tomu!
    • Chcete, aby zdieľali váš status? Vyzvite ich k tomu!
    • Chcete, aby lajkovali váš status? Vyzvite ich k tomu!

    Suma sumárum – choďte do akcie

    Facebook je fantastická platforma, na ktorej pribudne denne takmer 400 000 nových užívateľov. Prečo by ste nemali mať nejaké percento z tohto množstva ako svojich potenciálnych klientov?

    S viac než miliardou používateľov poskytuje Facebook nepredstaviteľné možnosti získavania nových klientov a biznis kontaktov.

    V prvom rade potrebujete získať si pozornosť ľudí a až potom sa zaoberať ďalším budovaním a zveľaďovaním vzťahu.

    V tomto článku som vás naučil 7 najlepších a najefektívnejších spôsobov ako si efektívne zaslúžiť a prilákať pozornosť možných zákazníkov.

    Vyberte si ten spôsob, ktorý vám najviac vyhovuje a pustite sa do aktívneho, profesionálneho spravovania vašej facebook stránky.

    Napíšte mi do komentárov, ktorý spôsob ste si vybrali.

    Chcem vedieť, že ste čítali tento článok a pomohol vám.


    Silvio MichalSilvio Michal

    pôsobím v predaji od roku 2007. V spoločnosti priameho predaja (Forever Freedom International) som za 2 roky vybudoval sieť 210 partnerov v 3 krajinách. Vo svojich článkoch sa sústredím na budovanie dôveryhodnosti a príťažlivosti prostredníctvom poskytovania kvalitných hodnotných informácií. Pomôžem vám mojimi skúsenosťami z terénu a radami z prostredia online marketingu. Som tiež autorom najpopulárnejšieho blogu o charizme na Slovensku a manažérom jedného z najúspešnejších blogov o predajných technikách v Čechách a na Slovensku.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články