Roger Federer urobil životné biznisové rozhodnutie

Tenisová hviezda sa stala novým ambasádorom japonskej značky Uniqlo a ukončila dlhoročnú spoluprácu so spoločnosťou Nike. Stane sa tak zrejme najlepšie plateným hráčom a športovcom na svete.

148

Tenisová hviezda sa stala novým ambasádorom japonskej značky Uniqlo a ukončila dlhoročnú spoluprácu so spoločnosťou Nike. Stane sa tak zrejme najlepšie plateným hráčom a športovcom na svete.

Prednedávnom totiž Roger Federer podpísal s japonskou odevnou spoločnosťou Uniqlo dlhodobú zmluvu o spolupráci. Sám o nej najnovšie na Wimbledone povedal, že išlo o dlhšie pripravovanú vec potom, čo sa skončila desaťročná spolupráca s Nike.

Nová 10 ročná zmluva

Federerova nová zmluva má mať v priebehu nasledujúcich desať rokov hodnotu až 300 miliónov dolárov a podpísal ju potom, čo jeho dohoda s Nike vypršala v marci. Tridsaťšesťročný švajčiarsky hráč prvýkrát podpísal zmluvu s Nike ešte v roku 1994.

Odhad hodnoty dohody oznámil spravodajský server ESPN, hoci samotná spoločnosť Uniqlo vo svojom oficiálnom vyhlásení detaily zmluvy neuviedla.

Nike nechcela nový kontrakt Federera komentovať, nepovažovala to za správne, pričom dodala, že

„sme vďační a hrdí na to, že sme boli súčasťou neuveriteľnej cesty Rogera, a želáme mu v budúcnosti to najlepšie“.

Nike si však stále zachováva vlastníctvo monogramu RF u Federera. Médiá poznamenali, že Nike malo možnosť dať novú ponuku, ale odmietlo dorovnať tú novú.

/data/MediaLibrary/articles/13726/profimedia-0377421962.jpg

Ako uviedla ESPN, zárobok Federera na kurte je okolo 116 miliónov dolárov zo všetkých partnerstiev, čím by sa novou dohodou jeho súčasná výplata viac ako zdvojnásobila.

Okrem tejto spolupráce má Federer aj množstvo iných dlhodobých či krátkodobých. Od kávovarov až po spoluprácu so značkou Mercedes-Benz.

Spolupráca s Mercedesom-Benz trvá už od roku 2008 a znovu ju obnovil začiatkom tohto roku. Partnerstvo mu ročne prináša päť miliónov dolárov a pravidelne utvára jeho vozový park.

Spolupráca s Uniqlom je možno trochu netradičná aj v tom, že značka napríklad nevyrába tenisovú obuv. Hráč naďalej nosí obuv s „fajkou“ v logu.

Ako obe strany uviedli, ide o revolučnú spoluprácu nielen preto, že Uniqlo sa viac prezentuje ako výrobca nie športovej módy, ale jedinečných odevov.

Ako uviedol Tadashi Yanai, zakladateľ značky Uniqlo, výkonný riaditeľ a prezident spoločnosti:

„Roger Federer je jedným z najväčších šampiónov v histórii a moja osobná úcta k nemu ide nad rámec športu. Naše partnerstvo sa bude týkať inovácií na kurte aj mimo kurtu. Naším spoločným cieľom je dosiahnuť pozitívnu zmenu vo svete a dúfam, že spoločne môžeme priniesť najvyššiu kvalitu života najväčšiemu počtu ľudí.

Uniqlo pomôže Rogerovi dostať tenis na nové miesta a súčasne preskúmať inovácie v mnohých oblastiach vrátane technológie a dizajnu jeho športového obliekania.“

PRIDAŤ KOMENTÁR