Poznáte to, z nablýskaného BMW vystúpi čávo, ktorý je ovešaný reťazami, na jednej ruke má drahé hodiny a v druhej posledná verzia iPhonu.
Tvári sa ako majster sveta a pri pozdravení sa tvári, že vás nepozná. Tieto typy majú banky a predajne spotrebného tovaru najradšej.
„Skutočne mať“ nie sú len materiálne statky
V každej dobe počas histórie ľudstva sa vždy našli podobné stvorenia, ktoré sa snažili si dokazovať svoju hodnotu materiálnymi statkami.
Mať však drahé veci ešte neznamená aj byť bohatým človekom. Zvlášť, keď si zoberieme dnešnú realitu, v ktorej akákoľvek banka, do ktorej vám chodí pravidelný príjem povoľuje rôzne kontokorenty, prečerpania, či rýchle pôžičky.
Pri dnešnej spotrebnej dobe a nižšej finančnej gramotnosti to človeka láka skočiť hneď po prvej ponuke, ktorá vyskočí z bankomatu či internet bankingu.
Prepočet RPMN (inými slovami nákladovosti úveru) je už vec druhoradá. Čím daný spotrebiteľ viac na spotrebnom tovare o peniaze prichádza ako by sa na prvý pohľad zdalo.
Ďalšou vecou však je, či si to vie aj spomínaný „investor“ spočítať. Nielen že je zadĺžený až po uši a topí sa v preplatených úrokoch ale zároveň hodnota jeho majetku aj dramaticky klesá.
Keď zohľadníme akú hodnotu bude mať jeho spotrebný tovar v čase (bavme sa o autách, oblečení, telefónoch či inom spotrebnom tovare).
Ľudia sa veľakrát nechajú oblbnúť prvým dojmom a imidžom týchto ľudí a nechtiac tak ovplyvňujú svoje už tak nízke sebavedomie.
Keď sa však nad tým zamyslíme, tak si uvedomíme, že tento typ ľudí okrem zárobku bankám a predajniam spotrebného tovaru neprinášajú nič hodnotné.
Ako sa stať hodnotou pre trh?
Jedná vec je niečo mať a druhá je niečo niekomu prinášať – byť hodnotou pre trh. V dnešnej dobe nie je umením peniaze míňať alebo zobrať úver, to vie predsa každý aj bez vzdelania.
Naopak hodnotu vedieť vytvoriť, či už je to vedieť zarobiť alebo sa postarať o svoj majetok tak, aby sa stal aktívom. (resp. prinášal ďalšie peniaze je už úplne iná kapitola).
Na to, aby sme vedeli niečo vytvoriť je v prvom rade vzdelanie. Najlepšia investícia je vždy do seba a do svojho postoja, pretože ten dokáže v čase vyprodukovať najväčšiu hodnotu.
Pomôže tak nielen samotnému človeku ale aj ľudom okolo seba a to je vždy oveľa prínosnejšie a aj sympatickejšie. „Skutočne mať“ znamená sa neustále posúvať osobnostne vpred.
Samozrejme sú aj ľudia, ktorí sú výnimkou a takým všetká česť. Paradoxne ľudia, ktorí skutočne aj „majú“ sa snažia to čo najmenej ukazovať a byť čo najmenej stredobodom pozornosti.
Najlepšie, keď o nich nikto nič nevie a nehovorí. Tento typ ľudí vie, čo dosiahli a čo majú. Práve preto majú dosť sebavedomia na to, aby sa potrebovali niekde pretŕčať, či si niečo dokazovať.
Záver
Týmto článkom chcem v prvom rade poukázať na to, že keď najbližšie stretnete „majstra sveta na bavoráku“, tak si v prvom rade položte otázku, akú hodnotu priniesol tento „čávo“ trhu a svetu, aké má skutočné aktíva a koľko peňazí sa mu točí v obehu a zhodnocuje sa?
Pretože väčšinou jedine, čím disponuje sú pasíva, ktoré mu jeho majetok znižujú a nedaj bože, aby sa stala nejaká nečakaná katastrofa, ktorá ho úplne zruinuje (pretože sú to štandardne ľudia bez rezervy a aj bez akéhokoľvek poistenia).
Takáto je aktuálne žiaľ realita dnešnej spotrebnej doby a mentalita niektorých ľudí, ktorých vždy treba brať s nadhľadom.
- autor: Peter Pavlovič
- Zdroj: Financniodbornici.sk
Filozofiou projektu FINANČNÍ ODBORNÍCI je vytvárať DLHODOBÉ HODNOTY prostredníctvom TVORBY zaujímavého OBSAHU a poskytnúť skutočným FINANČNÝM ODBORNÍKOM možnosť sa viac ZVIDITEĽNIŤ prostredníctvom SOCIÁLNYCH SIETI a INTERNETU. VÍZIOU je spájať talenty a tvoriť obsah BEZ ROZDIELU na SPOLOČNOSŤ, ktorú vlastnia alebo v nej pracujú a zároveň DLHODOBO zvyšovať FINANČNÚ GRAMOTNOSŤ všetkých ČITATEĽOV ako aj PORADCOV na Slovensku. WEBOVÝ PORTÁL Finanční Odborníci, SPÁJA TALENTOVANÝCH ĽUDÍ s tvorivým potenciálom, ktorí chcú prezentovať svoje MENO ako originálnu a nezameniteľnú ZNAČKU.