Viac

    O zlom prístupe majiteľov, bariérach v prevádzkach a veľkolepých vchodoch

    Možno ste si všimli, že množstvo prevádzok, či už sú to predajne alebo reštaurácie, bary, kaviarne, majú problém s prístupom. Nemáme teraz na mysli iba zvládnutý bezbariérový prístup, ale všetky tie “štíty”, ktorými si odbíjajú potenciálnych hostí, zákazníkov, klientov. Chýba im dostatočné označenie, reklama, potrebné informácie jak na vchodových dverách, tak na sociálnych sieťach a na webe. Ľudí odháňajú aj zle sa otvárajúcimi dverami, špinou okolo vchodu, mnohými zbytočnými nálepkami, letákmi a reklamami na vchodových dverách alebo na výkladoch, až cez nich nie je vidieť dovnútra.

    VŠETKO TO ZAČÍNA VCHODOM

    Prístupová cesta, brána, schodisko či vchodové dvere sú ako predlžená ruka majiteľa prevádzky, ktorý si ňou chce priateľsky potriasť so zákazníkmi a pozvať ich ďalej. No nie vždy je až taká priateľská. Vchody by totiž mali byť prístupné, ľahko objaviteľné, čisté, udržiavané, veľkolepé. Aby hosť cítil, že je vítaný. To by malo byť zrejmé aj z konceptu podniku, odzrkadlenom na vstupe.

    Vchod má pútať pozornosť a priťahovať aj tých ľudí, ktorí idú iba okolo. Mal by ich vyrušiť zo zamyslenia, aby sa pozreli jeho smerom. A kto vie, možno sa tých dverí chytia a vstúpia dnu. Mnohokrát sa však stáva, že sklenená výplň vchodových dverí slúži ako priestor na vylepovanie plagátov, nálepiek, politickej propagandy a nápisov, ktoré sú tam iba na to, aby nebolo vidieť dovnútra. Zamestnanci sa tak môžu schovávať pred okoloidúcimi. To platí aj o nedostatočnom osvetlení priestorov a úmyselnom neporiadku na barovom pulte. Milý a usmiaty personál, ktorého pohyb je za oknom či za vitrínou vidieť, však vysiela pozitívne vibrácie a priťahuje pozornosť aj bez slov. Poďte ďalej, ste vítaní.

    KONCEPT, ALEBO PRE KOHO OTVÁRAM PREVÁDZKU

    Každý majiteľ obchodu či gastro zariadenia by si mal ujasniť, že to neotvoril kvôli sebe, ale aby mal kšeft zo zákazníkov, hostí a klientov. Preto musí robiť všetko preto, aby sa oni cítili ako doma. Nie on a jeho kamaráti, ktorí ho tam chodia navštevovať, no nič si nekupujú ani neobjednávajú.

    Je fajn snažiť sa byť iný, no treba si popritom uvedomiť aj to, že tá inakosť je zbytočná, keď nepriťahuje ľudí a cíti sa tam dobre iba majiteľ, ktorý si to urobil a zariadil podľa seba. Je zbytočné vytvoriť si jedálny lístok s jedlami, ktoré by chutili majiteľovi, no hostia si z neho vyberú len veľmi ťažko a radšej idú ku konkurencii. Treba dať v prvom rade na výber hosťom, pretože to oni by mali ten kšeft zaplatiť a udržiavať v chode. Nie dotovanie tvrdohlavým majiteľom.

    ČO JE PRÍJEMNÉ A ČO NEPRÍJEMNÉ

    Je fajn, keď hosť dostane to, kvôli čomu prišiel a nemusí to ísť hľadať inde. Keď názov prevádzky, aj jej logo, aj jej vchod, zariadenie a sortiment pasuje do konceptu. Keď tam nájde ochotný personál a ústretového majiteľa. Keď tam nepočuť hádky a nahnevané telefonáty či hlasné rozhovory medzi zamestnancami, riešiacimi osobné problémy či partnerské nezhody. Keď sa majiteľ nesťažuje nahlas na celú miestnosť, že mu to nejde. Keď mu tam nepobehuje jeho pes, napriek alergikom, hygiene, čistote tovaru. Keď neohovára bývalých zamestnancov, spoločníkov a konkurenciu. Určite ste to však aj vy v nejakej prevádzke zažili, videli, počuli.

    Základ je uvedomiť si, pre koho otvárame podnik. Pre seba, alebo pre ľudí? Komu sa tam má páčiť? Kto tam má nechávať svoje peniaze? Kto sa tam má vracať? Zákazník by mal odchádzať s príjemným pocitom, že sa určite ešte vráti a nie že sa cíti vinný, že tam vôbec vstúpil.

    Kľúčovými slovami sú čistota, úsmev, atmosféra, ochota, ústretovosť, odbornosť, ľahkosť, veľkoleposť, nadšenie.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články