Viac

    Peniaze nás netrápia, ale…

    Komunikácia s finančnými inštitúciami sa posunula za posledné obdobie výrazne dopredu. Využívajú sa bankové aplikácie, internet banking, platby platobnou kartou cez internet, prípadne ePay. Aktuálne sa najviac využívajú aplikácie, ktoré každá banka produkuje. Prostredníctvom nich si vieme pohodlne riadiť vlastný cash-flow (tok peňazí, príjem a výdavok).

    …chceme ich mať pod dohľadom. To sa inak ako komunikáciou nedá. A možno sa to nezdá, ale aj s bankou môžeme komunikovať…

    Komunikácia s finančnými inštitúciami sa posunula za posledné obdobie výrazne dopredu. Využívajú sa bankové aplikácie, internet banking, platby platobnou kartou cez internet, prípadne ePay.

    Aktuálne sa najviac využívajú aplikácie, ktoré každá banka produkuje. Prostredníctvom nich si vieme pohodlne riadiť vlastný cash-flow (tok peňazí, príjem a výdavok).

    Vieme si pozrieť výpisy z účtu, vieme zadať prevodný príkaz, skontrolovať si, či nám bolo uhradené. Navyše máme prístup do banky 24 hodín denne. Žiadne otváracie hodiny.

    ePaypo kliknutí na ikonku, sa zobrazí už vyplnený prevodný príkaz, skontrolujeme ho a platbu potvrdíme. Využíva sa najčastejšie pri nákupoch tovaru cez internet.

    Platby platobnou kartou cez internet – u nás nie veľmi rozšírený spôsob platenia. Je potrebné zadať celé číslo platobnej karty, čo je spojené so značným bezpečnostným rizikom. Platbu potvrdíme číslom uvedeným na zadnej strane platobnej karty (troj miestne číslo, CVC kód).

    V minulosti sa využívali aj tieto komunikačné kanály. S niektorými sa môžeme ešte stretnúť:

    • Telebanking – komunikácia s bankou prebiaha prostredníctvom telefónneho spojenia (automatický hlasový systém alebo priamo s bankárom),
    • GSM banking – v mobilnom telefóne máme aplikáciu banky. Pri jej spustení budeme vyzvaní zadať tzv. BPIN – obdoba PIN ako pri platobnej karte,
    • Mailbanking – komunikácia prebieha prostredníctvom internetu. Klientovi sa posielajú informácie o vykonaných platbách priamo na mail,
    • SMS banking – komunikácia s bankou prebieha výlučne sms správami. K dispozícií je kalkulátor, ktorý generuje kód potrebný na komunikáciu s bankou,
    • WAP banking – komunikácia s bankou prebieha prostredníctvom mobilného telefónu vybaveného funkciou wap
    • Home banking – komunikácia klienta s bankou prebieha formou internetu z pohodlia domova. No počítači má klient nainštalovaný softwér od banky.

    Už nech komunikujete s bankou akokoľvek, majte stále na pamäti. Vždy ide o Vaše peniaze. Chráňte vlastné peniaze pred podvodníkmi a pred zbytočnými nákupmi.


    Logo-FinancnaAkademia-sroFinančná akadémia

    Spoločnosť poskytujúca finančné vzdelávanie. Ako hovoríme: „Schopnosť správne narábať s peniazmi je umením.” Učíme ľudí zamyslieť sa nad vlastnými peniazmi. Najprv premýšľať a potom míňať.

    Ako prví sme uviedli na Slovensku Finančné pexeso a Slovník finančnej gramotnosti. Tešíme sa aj rastúcemu záujmu o naše prednášky. Efektívne hospodárenie s peniazmi sa dostáva čoraz viac do popredia. Najlepšie to vystihuje náš slogan: „Byť finančne gramotným je IN.”

    Komentáre

    Najnovšie články

    Predchádzajúci článokTakto vyzerá luxus
    Ďalší článokNATO – od bezpečnosti k biznisu

    Podobné články