today-is-a-good-day
Viac

    Predajné zručnosti, ktoré vám STROJNÁSOBIA počet klientov!

    Predajné zručnosti vždy budú predmetom záujmu nielen gigantických korporácií väčších obchodníkov či stredné firmy, ale aj malých (začínajúcich) obchodníkov, ktorí sa chcú naučiť predávať a vedieť ako predávať viac.

    Čo vám napadne, keď počujete slová “predajné zručnosti“?

    Niektorí ľudia si tieto slová spájajú s manipulovaním, naháňaním ľudí po uliciach a tým, že predajca je vyškolený, aby predal eskymákovi doživotnú zásobu nanukov.

    Táto predstava je úplný opak od toho, čo sú v skutočnosti skvelé predajné zručnosti a schopnosti.

    Schopnosť predávať je všade okolo nás

    Skutočnosťou je, že ovládnutie predajných schopností a zručností je prirodzenou súčasťou nášho úspechu v akejkoľvek oblasti nášho života: č

    Umelec potrebuje lepšie predávať, programátor potrebuje vedieť lepšie predávať, asistentka potrebuje vedieť lepšie predávať

    Či už ide o nápady, myšlienky, rady, postupy, presvedšenia, víziu alebo produkty… každý, kto to myslí so svojím úspechom vážne potrebuje vedieť zlepšiť svoju schopnosť predávať.

    Ak sa na tieto schopnosti pozriete z toho správneho uhla, tak zaručený úspech na seba nenechá dlho čakať!

    Na začiatok: všetci sme si už niekedy v našom živote vyskúšali tieto predajné zručnosti (a to i bez toho že by sme o nich vôbec premýšľali!). Spomeňte si, keď ste boli ešte ako malé dieťa.

    Koľko možných spôsobov ste si vymysleli len aby ste od rodičov vydrankali zmrzlinu? Alebo keď ste ako pubertiak spoznali dievča alebo chlapca vašich snov.

    Čo ste vtedy spravili? Snažili ste sa ju, alebo jeho presvedčiť, že vaša láska je skutočná, a že vy ste pre ňu/jeho ten pravý/pravá. (a dúfam, že ste to mysleli úprimne )

    Takže je vidno, že všetci sa rodíme s dobrými predajnými zručnosťami.

    Aby ste sa stali v hocijakej oblasti svojho života ešte úspešnejšími, tak vám pomôže týchto 10 predajných zručností, ktoré vám pomôžu ľudí rýchlejšie dostať na svoju stranu, presvedčiť ich o vašej vízii a produktoch a v konečnom dôsledku vlastne mať od života viac.

    osobný rast

    1. Buďte vynikajúcim poslucháčom

    V protiklade k prevažnému názoru počúvajú ľudia s dobrými predajnými schopnosťami veľmi pozorne. Vedia, že máme dve uši a len jedny ústa, takže preto existuje dobrý dôvod prečo radšej počúvať než rozprávať.

    Väčšina ľudí v dnešnej dobe (aj vo vašom okolí) počúva s cieľom reagovať a odpovedať.

    Vy buďte iný.

    Počúvajte s cieľom vypočuť si druhú stranu.

    Vstrebať to a vnímať svet zmyslami druhej strany.

    Ak počúvate, tak buďte aktívnym poslucháčom, zaujímajte sa o názory iných ľudí.

    Ak vo svojej práci alebo doma navrhnete nejaký nápad, tak pozorne počúvajte aké sú ich námietky či výhrady.

    Iba vtedy pre nich dokážete nájsť tie správne odpovede a budete úspešný v propagovaní vašej myšlienky/nápadu.

    Ak vám klient hovorí o svojich problémoch v rodine, tak nesnažte sa rýchlo zmeniť tému na predaj a úžitky vášho produktu.

    Vypočujte si klienta a nech z vás pocíti to čo možno už dlho nepocítil od nikoho.

    To, že viete vynikajúco počúvať a byť tam pre neho.

    Ako príjemný vedľajší jav získate jeho priazeň, sympatie a dôveru čo vám môže (ale nemusí) pomôcť využiť vaše predajné zručnosti a predať viac.

    mlm

    2. Nájdite spôsoby ako rýchlo vybudovať spojenie s ostatnými

    Úspešní predajcovia sú majstrami v budovaní prepojenia s ostatnými ľuďmi.

    Ak sa budete nabudúce s niekým rozprávať, tak si všímajte spôsob jeho (jej) rozprávania.

    Ak rozpráva pomaly, tak spomaľte aj vy. Prečo? Pretože podobnosti nás zbližujú a spájajú. Zistite čo sa danej osobe páči, aké má koníčky. Má psa?

    Ak máte psa aj vy, tak sa máte hneď o čom rozprávať a vaše spojenie sa tak len utužuje.

    Všímajte si, ako autenticky viete rýchlo vybudovať spojenie s ostatnými a uľahčí vám to následnú komunikáciu a budovanie sympatií.

    Ľudia radi kupujú od tých, ku ktorým cítia autentické spojenie.

    predajné techniky, ako získať klientov

    3. Najskôr dávajte a až potom si niečo pýtajte nazad

    Ak si chcete zlepšiť svoje zručnosti a schopnosti predajcu, tak nemyslite na samotné predaje.

    Skúste najskôr dať niečo na oplátku a peniaze a úspech budú len vedľajším produktom tejto snahy. My všetci máme radi ľudí, ktorý nám do našich životov prinášajú hodnoty a nemáme radi ľudí, ktorí idú len za tým, aby niečo predali.

    Najskôr reálne pomôžte klientovi žiť lepší život a až potom mu dajte svoju predajnú ponuku.

    Bude omnoho náchylnejší a ochotnejší si od vás niečo kúpiť.

    Buďte vynaliezaví, urobte vo vašej kancelárií alebo podniku návrhy na vylepšenie pracovných postupov, pokúste sa nájsť spôsob ako vylepšiť životy tých druhých a potom sa stanete úspešnejší a budete k sebe priťahovať čoraz viac a viac klientov a spolupracovníkov.

    mlm

    4. Denne zlepšujte svoju sebadisciplínu

    Asi nemusím písať, že sebadisciplína je neskutočne dôležitá, že ?

    Tak potom prečo s ňou má 80-90 % obchodníkov (hlavne začínajúcich) veľké problémy ?

    Sami dobre viete, v akých oblastiach vášho života potrebujete byť disciplinovanejší.

    Predstavte si, koľko nových, nadšených klientov získate, keď sa skalopevne rozhodnete byť omnoho disciplinovanejší obchodník.

    S väčšou sebadisciplínou prichádza zákonite aj vyšši spoločenský status a status expert na predaj

    ľudia

    5. Neberte odmietnutie osobne

    Jedna zo schopností, ktorá od predajcu vyžaduje najviac úsilia pri učení je ako sa vyrovnať s odmietnutím. Jean Paul DeJoria, spoluzakladateľ Jean Mitchel Systems a zakladateľ Patron Tequila povedal:

    “Ak pred vami zabuchnú aj tie sté dvere, tak choďte k tým sto prvým a buďte presne tak nadšený ako ste boli na začiatku.”

    No, Silvio – to je pekné, ale…

    Ako to docieliť??

    Len si odmietnutie neberte osobne a posuňte sa ďalej.

    Ľudia neodmietajú vašu osobu, ale vašu momentálnu ponuku!

    Ak vášmu nápadu alebo návrhu niektorí ľudia povedia “nie”, tak na to možno ešte nie sú pripravení. Nedovoľte aby to vo vás vyvolalo pochybnosti v seba samého. Verte si a nájdite ľudí, ktorý podporia vaše nápady.

    Potrebujete si zapamätať, že úspešní ľudia robia veci, ktorým sa tí neúspešní snažia za každú cenu vyhnúť.

    spotrebny uver

    6. Dajte klientovi to, čo ani sám netuší, že chce

    Pred 10 rokmi mu učaroval marketing a rozhodol som sa, že ho budem dlhodobo a do hĺbky študovať.

    Pamätám si, že jedna z najlepších prednášok na vysokej škole bola o tom ako dať klientovi to, o čom ešte ani netuší, že chce a potrebuje.

    Základom je, aby ste mali skvelú emocionálnu inteligenciu a vedeli sa vynikajúco vcítiť do kože a pozície klienta.

    Pozerajte sa na svete jeho očami a vnímajte jeho strasti, slasti a potreby.

    Vnímajte jeho prítomnosť a budúcnosť.

    Možno má sedavé zamestnanie, je lenivý cvičiť a bude mať časom (ak niečo nezmení) obrovskú potrebu mať ortopedickú kancelársku stoličku.

    Alebo ide o človeka, ktorý nevedome zanedbáva životosprávu a čoskoro mu to telo spočíta. Taký klient môže (A bude) potrebovať kvalitný odšťavovač, dovolenku

    Hoci teraz si to ani nepripúšťa a neuvedomuje, môže časom veľmi potrebovať vaše produkty a služby.

    Napríklad, ak ste učiteľ jogy, tak existuje množstvo ľudí, ktorí trpia bolesťami chrbta kvôli ich sedavej práci, tak skúste prísť na to ako im ponúknuť vaše služby priamo v ich práci počas ich pracovných prestávok.

    Existuje množstvo ľudí, ktorý sa chcú naučiť ako predávať, tieto schopnosti už môžete mať. Tak sa najprv skúste porozhliadnuť po potrebách vášho okolia a potom príďte na to ako tieto potreby pretaviť do riešenia.

    ako sa stat lidrom

    7. Predávajte najprv seba, až potom produkty a služby

    Aj keď sa naučíte všetky predajné finty sveta, tak ak nie ste človek s dobrým a empatickým vystupovaním, tak vám nepomôže ani svätená voda.

    Musíte si zapamätať, že ľudia najprv musia chcieť vás a až potom kúpia vaše produkty, čo znamená, že si vás musia najprv obľúbiť a musia vám dôverovať.

    Pravidelne na sebe pracujte, každý deň si čítajte motivačné knihy, na youtube pozerajte motivačné videá, ktoré vás “donútia” niečo zmeniť k lepšiemu. Takto sa stanete silnou dôveryhodnou osobnosťou, ktorá predstavuje pevné základy pre váš úspech.

    Zvládnutie predajných zručností je o zvládnutí spoločenských väzieb s ľuďmi, ktorý vás obklopujú.

    Investujte svoj čas, energiu, peniaze a pozornosť do budovanie si vášho 100 % kreditu a renomé.

    Verte mi, že po rokoch budete sami sebe vďačný, že ste tak urobili!

    Na to aby ste boli vo vašom živote úspešný, potrebujete denno-denne pracovať na neustálom inovovaní a implementovaní svojich predajných zručností. A celkový efekt týchto zdanlivo drobných vylepšení sa veľmi skoro prejaví na výrazne lepšej kvalite vášho života.


    Silvio MichalSilvio Michal

    pôsobím v predaji od roku 2007. V spoločnosti priameho predaja (Forever Freedom International) som za 2 roky vybudoval sieť 210 partnerov v 3 krajinách. Vo svojich článkoch sa sústredím na budovanie dôveryhodnosti a príťažlivosti prostredníctvom poskytovania kvalitných hodnotných informácií. Pomôžem vám mojimi skúsenosťami z terénu a radami z prostredia online marketingu. Som tiež autorom najpopulárnejšieho blogu o charizme na Slovensku a manažérom jedného z najúspešnejších blogov o predajných technikách v Čechách a na Slovensku.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články