Denne sme masírovaní z médií množstvom reklamy. Televízia, rádio, internet a sociálne siete. Všetky mediálne kanály nás informujú o podstatných, ale aj nepodstatných novinkách.

Zaregistrovali ste, že od 1. marca sa mení zákon o úveroch na bývanie, ktorý je účinný od 21. marca 2016? Zákon má významný dopad na refinancovanie hypotekárnych úverov.

Zmena sa týka poplatku za predčasné splatenie úveru na bývanie. Poplatok sa zníži zo 4-5% na maximálne 1% zo zostatku hypotéky, ktorý si banka môže od vás vypýtať.

Prečo sa oplatí refinancovanie úverov

  1. Zníženie mesačnej splátky
  2. Zníži sa vám úverová zaťaženosť a ušetrené peniaze môžete investovať do sporiacich produktov
  3. V prípade, že nemáte problém so splátkou, a chceli by ste navýšiť úver, máte možnosť získať výhodnejšie podmienky

Ilustračný príklad kedy sa Vám oplatí refinancovať Váš úver

refinancovanie-1
refinancovanie-2

Ako sme prišli k ušetrením peniazom?

Rozdiel medzi starou a novou splátkou sme vynásobili 24 mesiacmi, ktoré vám zostali v pôvodnej fixácií.

33,08x 24= 793,92 €

Je dôležité pripomenúť poplatky súvisiace s prestupom do inej banky

refinancovanie-3

Rozpätie v poplatkoch je z dôvodu zvýhodnených akcií zo strany bánk.

Do tabulky poplatov nie je zahrnutý poplatok za poskytnutie úveru, nakoľko banky poskytujú aj 100 % zľavu z poplatku.

Koľko môžete ušetriť refinancovaním

Ako sme prišli k reálne ušetrením peniazom?

Predpokladané ušetrené peniaze – Poplatky = Reálne ušetrene peniaze.

refinancovanie-4

Ako refinancovať

Vzhľadom na to, že banky sa budú snažiť prilákať nových klientov, ale aj udržať starých, treba pozorne sledovať aké sú výhody, ale aj nevýhody zmeny bankovej inštitúcie.

Ak sa však rozhodnete urobiť tento krok tak

1. Sledujte poplatky spojené s refinancovaním ako v hore uvedenej tabuľke

A, poplatok za predčasné splatenie

B, poplatok do katastra za návrh na vklad záložných zmlúv,

C, poplatok za vedenie účtu,

D, poplatok za vyčíslenie zostatku pôvodného úveru

2. Pozor, nie každá „výhodná akcia je výhodná akcia“

3. Využite rady odborníka v tejto oblasti, niekoho kto vám v tom môže pomôcť a spraví Vám prieskum trhu.