Slovensko patrí ku krajinám, kde je počet IT mozgov pomerne rozšírený. Na malom poli vyrastá množstvo riešení, ktoré môžu konkurovať aj na zahraničných trhoch. A aj konkurujú. Toto je príbeh jedného z nich.
TULIP je platforma pre biznis procesy vrátane automatického spracovania faktúr alebo komplexnej evidencie dochádzky. Ak ju vaša firma nevyužíva, asi ste o nej zatiaľ nepočuli. Príbeh jej úspechu však stojí za to.
Vznikla iba pred tromi rokmi a už ju využíva 260 firiem v 13, prevažne európskych, krajinách. Má 17 000 používateľov a pretečie ňou viac ako 32 000 dokumentov mesačne. Celkom slušné za tri roky, však?
Ako to začalo?
Za TULIPom stoja ľudia z úspešnej slovenskej firmy Accace. Tá poskytuje outsourcing účtovníctva miezd spolu s komplexným účtovným a daňovým poradenstvom až v 6 krajinách v CEE regióne.
„Prvým podnetom bola naša snaha poskytnúť klientom jednotné rozhranie pre prístup k výplatným páskam a zdieľanie dát vo viacerých krajinách a naše sklamanie, keď sme žiadne vyhovujúce riešenie na trhu nenašli. Tak sme si ho navrhli sami. Postupne sme pridávali ďalšie oblasti – obeh dokumentov, schvaľovanie, mzdové kalendáre, helpdesk a iné.“
vraví Viktor Mečiar, ktorý je výkonný riaditeľ TULIPu.
Riešenie najprv začalo používať Accace pre seba a svojich vlastných klientov v 6 krajinách.
Na trhu je o takéto cloudové riešenie veľký záujem, pretože TULIP šetrí firmám čas a náklady bez ohľadu na odvetvie a veľkosť – centralizovaním všetkých aktivít pod jednou platformou.
Zamestnanci majú k dispozícii všetky svoje výplatné pásky a ďalšie HR dokumenty online. Pre komunikáciu s HR oddelením a mzdovou účtovníčkou využívajú prepracovaný ticketing systém, ktorý umožňuje priamu komunikáciu medzi zamestnancom a prideleným špecialistom (napríklad účtovníčkou).
Kedykoľvek sa zamestnancovi na portál uloží výplatná páska alebo mu príde odpoveď na jeho otázku, dostane email s upozornením. Okrem toho na portáli funguje prehľadný dochádzkový systém, kde si zamestnanec môže zadávať svoju dochádzku a posielať potvrdenia (napríklad o PN) priamo do systému.
Moderná doba si takéto riešenia vyžaduje a preto sa TULIPu darí. V roku 2015 pridal OCR modul, účtovný modul a dnes sa v ňom spracovávajú aj výdaje na služobné cesty.
„Ešte sme neskončili. TULIP je živý organizmus a vyvíja sa s novými požiadavkami našich klientov,“
vraví Mečiar.
Ako sa zahraniční klienti stavajú k tomu, že platforma je zo Slovenska?
„Dnes už pôvod nehrá vo svete takú veľkú úlohu. Ak sa osvedčíte a odvádzate kvalitnú prácu, je úplne jedno odkiaľ ste či kde máte sídlo. Dnes máme preukázateľné referencie od veľkých medzinárodných firiem, ktoré nášmu riešeniu dôverujú a využívajú ho. Vtedy sa o pôvod nikto nezaujíma,“
dodáva.
Aj preto má dnes TULIP partnera dokonca v Afrike, so sídlom v Kapskom Meste, ktorý ho plánuje používať ako bezpečnú komunikačnú a prenosovú platformu pre svojich vlastných klientov. Približne dvadsať slovenských zamestnancov tak môže očakávať ďalšie výzvy, s ktorými klienti na nových trhoch prichádzajú denne.
Viac o platforme TULIP nájdete na tulipize.sk