Vedeli ste, že to, čo nedokáže architekt alebo projektant nakresliť v 2D priestore (na pauzák, papier) nikto v 3D nepostaví? Jednoducho sa to nedá zrealizovať.

Skúste stavať dom bez plánov. Je jasné, že veľmi skúsenému človeku alebo géniovi by sa to mohlo podariť. Koľko ich však reálne máte vo firme?

Je to ako keď vás pošle manželka na nákup. Skúsení manželia chcú a dokonca vyžadujú, aby im žena všetko napísala na papier alebo poslala sms, čo a často aj kde majú kúpiť. Takto na nič nezabudnú.

Manželky “manažérky” ich dokonca bez napísaného zoznamu vecí ani nakupovať nepustia.

Je to hra na istotu. Pre obe strany.

Dali ste takúto istotu aj ľuďom vo vašej firme?

Vedia jednoznačne povedať, aký má firma, v ktorej pracujú dlhodobý cieľ? Čo musí dosiahnuť tento rok? Existujú plány, projekty alebo dokonca postupy ako to dosiahnuť? Je to v písomnej forme?

Prečo je dobré si ciele napísať:

  1. Pri písaní cieľov si väčšinou človek veľmi dobre rozmyslí, čo vlastne chce a čo nie.
  2. Je ľahké sa k tomu aj po dlhšom čase vrátiť.
  3. Dá sa priebežne kontrolovať, či ideme správnym smerom alebo ako ďaleko sme od cieľa.
  4. Je ľahké určiť, či sme cieľ dosiahli alebo ako veľmi sme sa od pôvodného cieľa odchýlili.
  5. Máme istotu, že časom na daný cieľ nezabudneme.

Skúste sa vo firme ľudí opýtať na ich ciele.

Jednoducho im dajte otázku:

Čo chceš dosiahnuť vo firme tento rok (na svojej pracovnej pozícii)?

Dostali ste jednoznačnú odpoveď? Je to v súlade s firemnými plánmi a cieľmi?

Ak nie, tak ste možno odhalili základnú príčinu toho, prečo daný pracovník nepracuje na 100%, prešľapuje na mieste alebo sa dokonca akosi motá.


kazimír žákV spolupráci so stránkou www.akoriaditfirmu.sk Vám prinášame sériu článkov o podnikaní. Majiteľom spoločnosti a zároveň autorom článkov je Ing. Kazimír Žák.

Je to praktik zameraný na výsledky. Nepozná “nemôžem” alebo “nedá sa”. Jeho rady a doporučenia ohľadne riadenia firiem a ľudí fungujú, sú overené v praxi a okamžite použiteľné. Sám sa podľa nich riadi a používa ich vo svojom vlastnom podnikaní.

To z neho doslova urobilo špecialistu na efektivitu, čo v podnikateľskej praxi znamená jediné – ako s minimom úsilia dosiahnuť maximálne výsledky. Žiadna firma však neexpanduje dlhodobo bez vynikajúceho predaja a efektívny predaj je doslova a do písmena – uzatváranie predaja – čo je jeho druhá špecializácia.

V roku 2015 napísal a vydal vlastnú knihu s názvom “1+1=11“.

Na jeho blogu si zdarma môžete stiahnuť e-book “5 mýtov managementu” a dostávať e-mailom pravidelne články na rôzne témy (riadenie ľudí, motivácia, odmeňovanie a ďalšie).