Viac

    MICHAEL KORS: Luxus za rozumnú cenu

    Michael Kors (MK) je globálnou life-stylovou firmou s luxusným oblečením a s módnymi doplnkami so zastúpením vo viac ako 100 krajinách sveta. Akcie spoločnosti sa obchodujú na NYSE, hlavné sídlo spoločnosti je v Londýne...

    Firma Michael Kors zverejnila kvartálne výsledky za prvý fiškálny kvartál 2017, ktoré predčili očakávania analytikov. Napriek tomu cena akcie poklesla.

    Základné údaje:

    • Ticker: KORS
    • Market cap.: 8,8 B. USD
    • P/E (TTM): 11,35
    • 52w range: 34,83 – 59,49
    • Shares out.: 176,449 mil.
    • Avg. vol. (3m): 3.935.744
    • Dividend: N/A
    • Earnings date: Aug. 10, 2016

    Michael Kors (MK) je globálnou life-stylovou firmou s luxusným oblečením a s módnymi doplnkami so zastúpením vo viac ako 100 krajinách sveta.

    Akcie spoločnosti sa obchodujú na NYSE, hlavné sídlo spoločnosti je v Londýne.

    IPO firmy prebehlo v roku 2011. História značky sa neodmysliteľne spája s módnym návrhárom Michaelom Korsom, ktorý svoje renomé buduje už viac ako tri desaťročia.

    Hlavnými artiklami firmy sú – módne doplnky, odevy, obuv a rôzne licencované produkty. Jednotlivé produkty sa na tržbách firmy v posledných troch fiškálnych rokoch podieľali nasledovne:

    Profil

    Z grafu je jednoznačné, že módne doplnky (najmä kabelky) tvorili najväčší podiel tržieb, v priemere až 67% v danom období. Druhým najsilnejším produktom sú odevy nasledované topánkami. Najmenší vplyv na tržby majú licencované produkty.

    Portfólio produktov firmy je zastúpené v troch módnych kolekciách – Michael Kors Collection luxury line, MICHAEL Michael Kors accessible luxury line a Michael Kors mens line.

    Produkty luxury line, ktorých cena sa pohybuje od 300 – 6.000 USD, sú známe hlavne z červených kobercov, kde sa v nich objavujú hviezdy ako Halle Berry, Angelina Jolie, Taylor Swift a taktiež manželka dosluhujúceho amerického prezidenta Michelle Obama.

    Dôležitým faktom je, že cenovo dostupná kolekcia Michael Kors accessible luxury line, ktorej produkty sa pohybujú v cenovej relácii 40 – 600 USD, sa predáva len od roku 2014. MK má vo svojej ponuke taktiež licencované produkty – hodinky a šperky (FOSSIL), módne okuliare (LUXOTTICA) a parfémy (Estée Lauder).

    MK predáva svoje a licencované produkty pomocou nasledujúcich distribučných kanálov – retail (50,8% tržieb), wholesale (45,5%) a licensing (3,7%). V medziročnom porovnaní narástli tržby z retailu o 12,2% (2.395 mld. USD (F2016) oproti 2.135 mld. USD (F2015)). Tržby za wholesale zaznamenali menší nárast 3,8%.

    Medzi najznámejších wholesale partnerov patria obchodné domy Macy’s a Bloomingdale’s v Severnej Amerike, Harrods a Galeries Lafayette v Európe. Z geografického pohľadu je najsilnejším trhom Severná a Južná Amerika s viac ako 74% podielom tržieb.

    Druhým najväčším trhom je Európa s 21%. Najmenší podiel tržieb pochádza z Ázie 5%. V najbližších rokoch môžeme očakávať zmenu pomeru tržieb pochádzajúcich z jednotlivých regiónov.

    Firma plánuje expanziu nielen na európskom trhu, ale najmä v Ázii (Čína, Honk Kong, Macau, Taiwan, Južná Kórea), o čom svedčí plánované rozširovanie obchodnej siete a taktiež posilnenie e-commerce, ktoré momentálne v niektorých regiónoch absentuje.

    Výroba je zabezpečená cez tretie strany, pričom tretia strana je zodpovedná za celý výrobný proces, vrátane nákupu surovín. Produkty sú distribuovné cez niekoľko logistických skladov. Najväčšie logistické centrum je v Kalifornii, ktoré firma prevádzkuje vo svojej réžii.

    Ostatné distribučné centrá sú prevádzkované tretími stranami. V roku 2016 začala výstavba vlastného distribučného skladu v Holandsku, ktorého otvorenie je naplánované v roku 2017. Aj tento krok svedčí o snahe firmy o väčšiu penetráciu mimo americký trh.

    MK v súčasnosti zamestnáva viac ako 12tis. zamestnancov, pričom zhruba polovica pracuje part time. Medzi zamestnancami a firmou nie je uzavretá kolektívna zmluva. Firma v súčasnosti nečelí žiadnym závažným súdnym sporom, ktoré by mohli mať adverzný efekt na jej fungovanie.

    Spoločnosť vedie skúsený tím odborníkov pod vedením Johna Idola, ktorý je vo funkcii CEO od roku 2003. Michael Kors je súčasťou bordu a zastáva funkciu kreatívneho riaditeľa. Celková priemerná kompenzácia exekutívy bola v posledných piatich rokoch na úrovni 31,6 mil. USD, čo predstavuje 3,5% z čistého zisku (2015).

    Silná konkurencia na fashion trhu je jedným z najvýznamnejších rizikových faktorov, ktoré môžu mať negatívny vplyv na výkonnosť firmy v budúcnosti. Medzi najväčších konkurentov firmy patria PVH, Ralp Lauren, Hugo Boss, ale aj iné módne domy a fashion značky.

    Kvartálne výsledky firmy sú značne ovplyvňované sezónnosťou tržieb. Najvyššie tržby boli historicky dosahované v treťom a štvrtom kvartáli. Najnižšie naopak v prvom kvartáli. Negatívne môže na výkonnosť firmy vplývať zhoršenie makro prostredia, avšak tu treba poznamenať, že spoločnosť patrí skôr k anticyklickým.

    Zvýšené náklady na produkciu spôsobené najmä zvýšením cien vstupov by takmer s istotou viedli k zníženiu ziskovej marže. MK je výrazne naviazaná na osobnosť Michaela Korsa, ktorého odchod by mal negatívny efekt na fungovanie firmy.

    Analýza:

    Tržby spoločnosti sa zvyšujú každým rokom, aj keď treba zdôrazniť, že tempo rastu sa v roku 2015 znížilo. Jedným z pozitívnych fundamentov výsledovky je relatívne vyrovnané percento nákladov na tržby, ako aj SGA v posledných piatich rokoch. Cost of revenue sa pohybuje na úrovni 40% a SGA sú na úrovni 30%.

    michael-kors

    MK dosahuje stabilný gross margin na úrovni 60%. Operating margin v sledovanom období značne varioval od 19% (2012) až do 30% (2014). Za posledných 12 mesiacov poklesol tento ukazovateľ takmer o 4%.

    Napriek tomuto poklesu je hodnota 24% značne nad sektorovým priemerom, ktorý je 11,76%. Značne nadpriemerný je aj net margin 17,81% oproti sektorovým 6,27%.

    Čistý zisk firmy sa z roka na rok zvyšoval, v čom kopíroval tržby, avšak zisk za posledných 12 mesiacov poklesol oproti roku 2015 o -4,7%, čo malo jednoznačne negatívny vplyv na cenu akcie. Ostatné čísla sú pozitívne.

    EPS sa narástol z 0,22 USD (2010) na 4,44 (TTM). Predikovaný EPS na budúci rok je 4,92 USD, čo by znamenalo viac ako 11% nárast. MK dosahuje kladné hodnoty pracovného kapitálu, ako aj voľného cash-flow.

    Zdravie firmy je zreteľné aj z ukazovateľov likvidity – current ratio je na úrovni 3,8 a quick ratio 2,3. Pozitívne sú takisto čísla zadĺženosti merané ako debt to equity, resp. aj long term debt to equity, pretože obe hodnoty sú takmer nulové.

    Rentabilita firmy meraná ukazovateľmi ROA, ROE a ROIC dosahovala v sledovanom období dvojmiestne čísla. ROE prekonal takmer v každom roku 40%, pričom mierny pokles zaznamenal len za posledných 12 mesiacov, čo bolo spôsobené poklesom zisku.

    Napriek tomu, sú hodnoty rentability značne nadpriemerné, nakoľko sektorové ROE je na úrovni približne 20,8%.

    Pozitívnou správou pre potencionálnych investorov je rozhodnutie bordu z roku 2014 o začatí programu spätného odkupu akcií spoločnosti. V 1. fáze bol autorizovaný odkup akcií v hodnote 1 mld. USD.

    Neskôr v roku 2015 bolo toto rozhodnutie upravené o ďalší balík v hodnote 500 mil. USD. V novembri 2015 bolo autorizované ešte jedno navýšenie o 500 mil. USD s termínom do marca 2018.

    Akcie MK sa za posledných 52 týždňov obchodovali v rozpätí 34,83 – 59,49 USD. V súčasnoti sa akcie obchodujú na úrovni 50 USD. Táto cena je značne pod earnings line, zostavenou pri P/E 15. P/E spoločnosti v posledných rokoch značne variovalo od extrémnych hodnôt P/E 60 až po hodnotu P/E pod 10.

    Súčasné P/E je na úrovni 10,9. Priemerné P/E v odevnom sektore je 24 a P/E hodnota S&P 500 je na úrovní 25. Odhadovaná cena pre budúci rok vypočítaná ako násobok odhadovaného zisku na akciu EPS 4,92 a priemerného historického P/E indexu S&P (ca 15) je 73,8 USD.

    Pre výpočet som zámerne použil historické P/E indexu S&P 500, pretože priemerné P/E firmy dosahovalo v minulosti extrémnych hodnôt a dlhodobé P/E (10 a viac rokov) nie je k dispozícii.

    Záver

    Domnievam sa, že firma Michael Kors predstavuje pri súčasnej valuácii a možnom budúcom raste tržieb na európskom a ázijskom trhu výhodnú investičnú príležitosť. Firma má už najrýchlejšiu rastovú fázu za sebou, napriek tomu ju nepovažujem za typickú value akciu.

    Neexistencia zadĺženia, dobrá cash pozícia a planované navýšenie spätného odkupu akcií len pridávajú na atraktívnosti tejto investície. Silné fundamenty a to najmä dosahovaný rast EPS a ROE na úrovni 40% len podčiarkujú kvalitu spoločnosti.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články