Viac

    Rozhovor: Slovenka vyrába fotobúdky, ktoré ľudia milujú

    Neviete, čo je fotobúdka? Asi ste neboli v poslednom čase na žiadnej svadbe či firemnom evente. Práve tam by ste sa s týmto fotoautomatom, ktorý fotí a zároveň vytlačí ihneď fotky, stretli najčastejšie.

    Neviete, čo je fotobúdka? Asi ste neboli v poslednom čase na žiadnej svadbe či firemnom evente. Práve tam by ste sa s týmto fotoautomatom, ktorý fotí a zároveň vytlačí ihneď fotky, stretli najčastejšie.

    Trend mať na akciách fotobúdku a tým pripraviť pre návštevníkov zábavu a niečo špeciálne, už dorazil aj k nám.

    Práve to si uvedomila aj Zuzana Soukupová, ktorej firma vyrába a aj prevádzkuje túto atrakciu.

    Zuzana Soukupová

    Keďže je to pre ženu určite netradičný smer podnikania, rozhodli sme sa ju vyspovedať.

    Vyrábať automat na fotografie v dobe, keď si každý robí selfie mobilom nie je prinajmenšom odvážne?

    Máte pravdu v tom, že všetci sa fotíme a máme v mobile stovky záberov. No na druhej strane nemáme si čo dať napríklad do rámčeku v obývačke.

    Starkým „fotky do ruky“ stále len sľubujeme a naše vnúčatá sa asi ťažko budú smiať na starých fotografiách uložených niekde v icloude. Takže práve tento paradox selfie doby nám praje.

    V praxi je to poväčšine tak, že podnikateľ sa rozhodne uviesť niečo na trh na základe nejakej svojej skúsenosti, bolo to tak aj vo vašom prípade?

    Presne tak, prvý pozitívny zážitok s fotením pred fotobúdkou som mala v roku 2017 na svadbe mojej neteri. Priznám sa, že sa nerada štylizovane fotím, ale veselosť svadobčanov pred búdkou presvedčila aj mňa.

    Dnes už viem, že k odhodeniu zábran pomáha aj skrytie sa za zábavné rekvizity.

    Druhý, nazvem to marketingový impulz prišiel o 3 mesiace. Bolo to na oslave životného jubileá mojej kamarátky žijúcej v Anglicku v meste Leeds.

    V salóniku miestnej talianskej reštaurácie sa nás zišlo šestnásť, jej slovenských a anglických priateľov. Zábava trošku viazla, keďže sa vytvorila prirodzená záujmová aj jazyková bariéra.

    A potom to prišlo, vošiel čašník a spýtal sa nás, či sa nechceme fotiť. Angličania, ktorí sa už s takouto službou stretli, hneď nadšene súhlasili. O chvíľu bola fotobúdka pripravená a my sme z oslavy odchádzali s fotkami.

    Určite by oslávenkyňa pri zadávaní objednávky nedala za hodinu fotenia 150 libier, ale my sme sa na to ochotne poskladali.

    Dodnes oceňujem tento marketingový ťah zo strany majiteľa. Výborný nápad ponúknuť v pravú chvíľu mierne rozjarenej spoločnosti pri akciách túto službu.

    Do sveta zároveň putujú vizitky – fotky s logom jeho reštaurácie, ktoré mu zaplatili hostia. Tí ich určite nevyhodia, ale ich aj nadšene ukazujú ďalej.

    Už vieme čo bolo vašim impulzom, ale aká bola cesta k výrobe vlastného prototypu? 

    No náročná. Plán bol jednoduchý, nájsť výrobcu a začať fotobúdky prenajímať. Prvý nepodarok sme doviezli z Číny.

    To, že dorazil automat so skorodovaným skeletom, komponenty nemali európske koncovky a softvér každú chvíľu mrzol, ešte nebolo to najhoršie.

    Revízny technik nám vysvetlil, že tým ako je táto fotobúdka skonštruovaná a pozapájaná, nespĺňa naše normy a neodporučil ju v takom stave používať.

    Tak sme začali pracovať na vlastnom zariadení.

    Je vlastne náročné zostrojiť fotoautomat?

    Aby som vysvetlila, fotobúdku tvorí v podstate šesť certifikovaných elektrických zariadení, ovládaných softvérom. V podstate nie je veľký problém ju zostrojiť. 

    Problém je v tom, že akonáhle niekto tieto zariadenia umiestni do plechového alebo úplne nevhodne do dreveného skeletu, vzniká nové elektrické zariadenie so samostatným štítkom.

    To musí spĺňať príslušné normy aj hlavne z pohľadu bezpečnosti. Videla som už fotobúdky prenajímateľov, ktorí si ich doviezli zo zahraničia alebo si ich sami vyrobili a nejaké normy ich veru nezaujímali. 

    Tieto zariadenia by revíznou prehliadkou určite neprešli. Prenajímatelia si neuvedomujú, že jednak porušujú legislatívu, ale ohrozujú majetok majiteľa priestorov a hlavne životy ľudí.

    Pred rozhodnutím začať vyrábať vlastný profesionálny fotoautomat som si všetky potrebné informácie zistila v Autorizovanej štátnej skúšobni.

    Stanovila som si aj ďalšie podmienky. Budeme vyrábať mobilné zariadenie so špičkovými komponentami, s minimálnymi požiadavkami na obslužný personál a hlavne s jednoduchým ovládaním pre aj spoločensky unavených hostí.

    Dala som dokopy tím spolupracovníkov zložený z IT- čkára, fotografa, elektrikára, klampiara a spolu sme vytvorili našu TOPFOTOBÚDKU.

    Funkčné zariadenia už máte, aké sú s nimi vaše ďalšie plány? Kde vidíte uplatnenie vašich zariadení?

    Rozdelila som firmu na dve samostatné oddelenia. To prvé sa zaoberá prenájmom fotobúdky konečným záujemcom.

    Objednávajú si nás nevesty na svadby, organizátori súkromných osláv, kultúrnych či firemných akcií.

    Fotili sme napr. aj detičky a ich príbuzných v škôlke na vianočnom večierku, spolužiakov na pomaturitnom stretnutí, boli sme súčasťou diskotéky v kultúrnom dome na dedine.

    Druhou oblasťou je predaj a provízny prenájom pre hotely, reštaurácie, kultúrne centrá, štadióny atď. Pre majiteľa prevádzky je kúpa a následná prevádzka fotobúdky rýchlo návratnou investíciou.

    Pri súčasných cenách za prenájom na trhu, je to už za 40 hodín prevádzky. Prinesie mu to jednak nadhodnotu v ponúkaných službách a aj ďalší zaujímavý finančný profit z tejto služby.

    S akou odozvou u hotelierov sa stretávate?

    Paradoxne záujem o provízny prenájom a objednávky na kúpu máme od majiteľov menších prevádzok.

    Tu sme mali možnosť osloviť priamo majiteľov, ktorí chcú ponúknuť hosťom novú službu. Uvedomili si, že môžu mať zisk a ešte sa aj touto atrakciou odlíšia od konkurencie.

    Zmýšľajú tak, ako majiteľ v Anglicku, ktorého som spomenula na začiatku.

    Vo veľkých nadnárodných hoteloch sme mali stretnutia len so zamestnancami, ktorí až na pár výnimiek, nemali záujem urobiť niečo nad rámec svojej pracovnej náplni.

    Je im jedno, že túto službu si organizátori akcií aj tak objednávajú u externých prenajímateľov. Nezaujíma ich aké zariadenie u nich prevádzkujú.

    To, že hotel prichádza o zisk a v ich priestoroch zarába niekto iný, sa vedenie nedozvie. V tejto oblasti nás čaká ešte veľa práce.

    A vo výrobe, plánujete niečo nové?

    Čo sa týka výrobnej sféry, TOPFOTOBÚDKU vyrábame na objednávku a funkčne ju prispôsobujeme podľa požiadaviek objednávateľa.

    Čoskoro uvedieme na trh jej menšiu verziu. Bude určená pre záujemcov, ktorí vidia tak ako my potenciál v prenájme tejto atrakcie na akciách a chcú si vybudovať vlastné podnikanie.

    Som presvedčená, že naše zariadenia prinesú účastníkom rôznych príležitostí veľa zábavy a spravia ich udalosti jedinečnými.

    Všetko potrebné sa záujemcovia o kúpu alebo prenájom dozvedia na www.topfotobudka.sk .

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články