Viac

    5 tipov, ako vyťažiť z reklamných kampaní maximum

    Spustiť reklamnú kampaň v AdWords alebo na Facebooku dokážete veľmi rýchlo a jednoducho aj vy. Ako ju ale nastaviť tak, aby vám naozaj zarábala a prinášala spokojných a verných zákazníkov vášho e-shopu?

    Spustiť reklamnú kampaň v AdWords alebo na Facebooku dokážete veľmi rýchlo a jednoducho aj vy. Ako ju ale nastaviť tak, aby vám naozaj zarábala a prinášala spokojných a verných zákazníkov vášho e-shopu?

    Nech sa páči, inšpirujte sa.

    Hlavne prirodzene

    Rozdiel medzi platenými a neplatenými pozíciami v SERP je pre bežného zákazníka nepodstatný. Dôležité je, aby vaše inzeráty pôsobili čo najprirodzenejšie.

    Šancu na úspech vašich reklamných kampaní zvýšite, ak ich pripravíte priamo na mieru svojim zákazníkom. Preto je vhodné pracovať s user personami a rozdeliť si zákazníkov aj podľa jednotlivých fáz nákupného cyklu (tzv. model See Think Do Care):

    SEE – oslovujeme najširšie zasiahnuteľné publikum. V tejto fáze ľudia vaše produkty, značku, resp. služby vôbec nepoznajú.

    THINK – publikum už vás pozná a porovnáva s konkurenciou, premýšľa a zvažuje možnosti.

    DO – konverzná fáza, v ktorej chce kvalifikované publikum nakúpiť.

    CARE – oslovujete existujúceho zákazníka, pýtate sa na spokojnosť, získavate spätnú väzbu.

    Ideálny spôsob, ako zobrazovať vaše reklamy len tým, ktorí o ne majú naozaj záujem, je natívna reklama. Vyskúšajte napr. odporúčací nástroj Strossle.

    Sledujte trendy

    Snažte sa udržať si vždy poriadny náskok pred konkurenciou. Sledujte blogy domácich i zahraničných marketérov a PPC špecialistov, vyhľadajte si na Facebooku rôzne skupiny súvisiace s podnikaním na internete.

    Dostanete sa k skvelým novinkám, informáciám, materiálom z konferencií a know-how samotných profíkov ako prví. Navyše, stanete sa súčasťou silnej komunity, ktorá je ochotná poradiť vám.

    Všetky novinky aplikujte do praxe čo najskôr. Nebojte sa experimentovať. Skúšajte nové rozšírenia v AdWords, nové formy cielenia na Facebooku alebo novinky na Instagrame.

    Uľahčite si prácu

    Automatizácia a optimalizácia procesov vám ušetrí kopec času, ktorý môžete venovať napríklad ďalšiemu vzdelávaniu, napr. online webinárom. Automatické pravidlá sa dajú aplikovať nielen na Google reklamy, ale aj na Facebook reklamy, ktoré vedia pracovať s počtom kusov produktov na sklade.

    Skvelý je tiež autobiding, ktorý ponúka možnosť upraviť bidy aj pre OS, jazyk prehliadača alebo pre konkrétny vyhľadávací výraz a pod.

    Analyzujte

    Predtým, než začnete s vyhodnocovaním úspešnosti reklamnej kampane, uvedomte si 1 podstatnú vec – nákupná cesta dnešných zákazníkov sa rozširuje. Preto je dôležité poznať jednotlivé atribučné modely. Sledujte aj štatistiky návštevnosti a počty konverzií aj podľa počasia. Nájdite id

    eálny čas pre zobrazovanie svojich reklám. Komunikujte s cieľovou skupinou v čase, kedy je online. A v neposlednom rade sledujte, vyhodnocujte a prispôsobujte svoje kampane používateľom mobilných zariadení.

    Spoľahlivé e-shopové riešenie

    Najdôležitejší kľúčový prvok, vďaka ktorému sa vám podarí dosiahnuť stanovené ciele, je spoľahlivý webhosting. Ak váš e-shop beží na platforme, ktorá nezvláda zvýšený nápor zákazníkov, je čas na zmenu.

    Ideálne je otestovať si paralelne hneď niekoľko e-shopových riešení. Stačí si vytvoriť e-shop na 15 až 30 dní zdarma. Okrem množstva funkcií pre váš internetový obchod sledujte aj jednoduchosť administračného rozhrania, možnosti úpravy responzívneho webdizajnu, výšku predplatného, ale najmä úroveň, rýchlosť a ochotu zákazníckej podpory.

    Ako teda na efektívnu reklamnú kampaň? Základom je, aby:

    • ste poznali svojich zákazníkov, svoje produkty či služby a výhody, ktoré vďaka nim zákazníkom prinášate,
    • váš e-shop fungoval na rýchlom a stabilnom webhostingu,
    • ste svoje kampane sledovali a pravidelne vyhodnocovali,
    • ste sa neustále vzdelávali a sledovali nové reklamné možnosti.

    1 rada na záver: aby vás neodradil ani fakt, že narastá počet mladých ľudí blokujúcich reklamy (momentálne 30 40%), snažte sa popri reklamných kampaniach vymýšľať a hľadať nové spôsoby, ako zaujať ďalších potenciálnych zákazníkov.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    jana-kvasnicovaMgr. Jana Kvasnicová

    V BiznisWebe spravujem sociálne siete a na blogu radím podnikateľom, ako vytvoriť e-shop či webstránku, ako rozbehnúť podnikanie na internete alebo písať hodnotný obsah pre web.

    • Zdroj obrázku: https://stocksnap.io
    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články