Autosalón v New Yorku nie je za veľkou mlákou takou udalosťou, ako prehliadky v Detroite či Los Angeles.

Práve to však v posledných rokoch láka niektoré značky, aby predstavili svoje novinky práve vo Veľkom jablku. V menšej konkurencii totiž viac vyniknú.

Jaguar F-Pace SVR

Americké veľkomesto využila na premiéru svojho nadupaného SUV aj tradičná britská značka Jaguar. Mimochodom, aj základnú verziu F-Pace ohlásili v roku 2015 v Amerike – konkrétne v Detroite.

Odvtedy sa stal najrýchlejšie predávaným modelom Jaguaru. Teraz prichádza verzia SVR zameraná čisto na výkon.

Kým základný F-Pace má na výber niekoľko dvojlitrových a trojlitrových motorov, SVR ponúka päťlitrový osemvalec s výkonom 550 koní. Maximálna rýchlosť je 283 km/h a z nuly na stovku zrýchli za 4,1 sekundy.

Zmeny sa však neprejavili iba pod kapotou. Novinka má inú prednú masku a kapotáž s otvormi na zlepšenie prúdenia vzduchu. Nový je aj zadný spojler a oba nárazníky. V tom zadnom sú štyri výfukové otvory. Verziu SVR začnú predávať v lete s cenou od 75 000 libier.

/data/MediaLibrary/articles/13276/jaguar.jpgZdroj: Jaguar

Maserati Levante Trofeo

Aj taliansky výrobca s trojzubcom v znaku sa vydal cestou kombinácie SUV a poriadne výkonného motora. Model Levante sa dosiaľ predával s trojlitrovým šesťvalcom. Teraz dostal špeciálny osemvalec od Ferrari s výkonom 582 koní.

Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a rýchlosť presahujúca 300 km/h. Zaujímavá je aj brzdná dráha – zo stovky potrebuje na úplné zastavenie iba 34,5 metra.

/data/MediaLibrary/articles/13276/maserati-levante-trofeo-v8-front-1.jpgZdroj: Maserati

Mercedes-Benz C63 S AMG Coupe

Silný osemvalcový motor dostal aj najvyšší model triedy C nemeckej automobilky. Má objem 4 litre, dvojité turbo a výkon 476 alebo 510 koní. Vďaka nemu sa elegantná limuzína dostala na úroveň športového auta s maximálnou rýchlosťou 290 km/h. Základný model C63 má rýchlosť 250 km/h.

Úpravy v štýle AMG sa dotkli mriežky chladiča a interiéru, najmä volantu a palubnej dosky. Športovejšie modifikácie sa postarali aj o lepšiu aerodynamiku a o chladenie bŕzd.

Myslelo sa aj na také detaily, akým je klapka vo výfuku, ktorá mení zvuk motora v závislosti od štýlu jazdy a od okolitého prostredia. Úpravami prešla, samozrejme, aj cena – oproti základnému modelu C 63 smerom hore.

/data/MediaLibrary/articles/13276/01-mercedes-benz-fahrzeuge-mercedes-amg-c-63-s-coupe-c-205-mopf-2018-designo-diamantweiss-bright-3400x1440.jpgZdroj: Mercedes-Benz

Classic Mini Electric

Toto retro autíčko na moderný pohon nepredstavili priamo na autosalóne, ale behalo ulicami New Yorku už pár dní predtým. Na rozdiel od predchádzajúcich svalnatých žrútov benzínu má klasické auto zo 60. rokov nulové emisie.

Jeho pôvodný 1,2-litrový štvorvalec totiž nahradil elektrický motor a lítiovo-liatinovo-fosfátové batérie so zrýchleným nabíjaním. Dosahuje s nimi rýchlosť 120 km/h. Pri pomalšej ekonomickejšej jazde má dojazd 105 km.

Stará klasika s novým motorom je akousi reklamou na nové elektrické Mini, ktoré by mali predstaviť o pár mesiacov.

/data/MediaLibrary/articles/13276/classic-mini-electric-15.jpgZdroj: Mini

Genesis Essentia Concept

Na záver ešte ostaneme pri elektrine a pri konceptoch. Genesis je luxusnou značkou Hyundai a v New Yorku ukázal svoju víziu elektrického športového auta.

Na rozdiel od zaužívaného umiestnenia batérií v podlahe, ktoré zvyšuje výšku vozidla, má Essentia batérie umiestnené v centrálnom tuneli. Okolo neho je postavená karoséria z uhlíkových vlákien a pohonný systém využívajúci viacero elektrických motorov. Tie poháňajú jednotlivé kolesá.

Údaje o výkone na autosalóne nezverejnili, no odhaduje sa, že zrýchlenie na stovku sa bude pohybovať okolo 3 sekúnd. Športový dojem umocňujú dvere otvárané nahor a osempalcové dipleje pre vodiča aj pre spolujazdca.

/data/MediaLibrary/articles/13276/genesis.jpgZdroj: Genesis